MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Er noen interresert messe på Jevnaker?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Er noen interresert messe på Jevnaker?

 Post Reply Post Reply
Author
defrog View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem
Avatar

Joined: 10 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote defrog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er noen interresert messe på Jevnaker?
    Posted: 05 november 2011 at 17:37
Hei vi i Hadeland og Ringerike Modelljernbaneklubb (HRM) leker litt med tanken om en messe på våren 2013. Vi lurte på i den forbindelse om det var noen som ville stille ut noe og kanskje få med noen forhandlere også. Vi tenkte å leie en hall på Jevnaker. Hvis dette er interesant så ta gjerne kontakt med oss så skal vi få til en bra messeBig smile
 
Mvh
Forman (HRM)
Hadeland og Ringerike Modelljernbaneklubb
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2011 at 18:34
Hallo,

Det høres ut som et bra tiltak!
Jevnaker er såpass sentralt at det burde være overkommelig avstand for de fleste på det sentrale østland :)
Jeg har et anlegg som muligens nærmer seg noe å vise frem på den tiden, men uansett så ligger det omtrent langs veien mot hytta så et par besøkende kommer hvertfall :)

Når det gjelder informasjon i forkant så er det mye å lære fra de som driver messe i Bergen.
Derfra er det både nettside med info god tid i forveien, mye avisomtale som er synlig på nettavis, og opplysninger om hva en kan få se.
Om jeg kan tipse om forbedring så kunne det kanskje vært gøy med litt forhåndsomtale av utstillere?


Edited by EirikS - 05 november 2011 at 18:36
Back to Top
Enur View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Enur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 22:03
Dette høres fornuftig ut - lurer bare på rammen/konseptet; har dere tenkt ren mj-messe eller generell hobbymesse? Er det en konkret hall dere har i sikte - jeg tenker størrelse/bevertning mv.  Er det plass for nær sagt alle skalaer - i hvertfall de mest kjente? Hvor store anlegg ser dere for dere?
Jeg tilhører et lett sammenrasket n-skala miljø - nærmere bestemt Mjøsa n-skala, og siden det ikke er lange biten fra mjøsregionen til Jevnaker så tillater jeg meg å stille disse spørsmålene. Vi har en del moduler tilgjengelige, og hvis vi tenker på å sette sammen de vi har i et noenlunde greit oppsett, så trenger vi et sted rundt 70 - 80 kvm. Vi kjører i hovedsak amerikansk forbilde.
Mvh Rune
Back to Top
defrog View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem
Avatar

Joined: 10 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote defrog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 23:45
Vi tenker oss en Hobbymesse dvs: med alle former for hobby. Hallen på Jevnaker skal være stor nok til dette. Alle som har noe dem vil vise fram må bare ta kontakt. Modulannleg er noe vi kunne tenke oss også fremo. Som sagt bare ta kontakt,vi har plass nokBig smile
Hadeland og Ringerike Modelljernbaneklubb
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 23:54
Kanskje vi i ZMOD kunne stille opp? Jeg har ihvertfall lyst til å "lufte" modulene. Noen meter kan det uansett bli. Om bare jeg stiller, så blir det vel omkring 7-8 meter eller ca 16 meter spor i Z med det jeg har ferdig i dag.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2011 at 07:43
Å arrangere en messe krever litt planleggingstid og en del mennesker under selve arrangementet (biletter, vakt, drift av egne anlegg mm). Jeg foreslår at dere tar kontakt med f eks Bergens- og Hortensmiljøet og spør hvordan de planlegger og arrangerer. Samtidig kan dere jo sende en mail til ulike klubber, leverandører og hobbyutøvere og be om et uforpliktende svar om dette kan være av interesse. Når hall er på plass (med utstillerbord og noen som kan drifte en kantine), ber dere om påmelding av anlegg og andre utstillere. Lykke til.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2011 at 15:41
Hei!
Vi i Livingsteam Gardenrailways stiller opp. Jeg vil anbefale at du/dere også tar en prat med Geir Widar Langård - han og gjengen rundt Den Røde Baron og NJK Østfold arrangerer messe på Kråkstad en gang i året - en meget trivelig og godt gjennomarbeidet messe. Jevnaker er jo et hyggelig sted, passe sentralt og rimelig lett å dra entusiastene til. Ikke helt uvesentlig  er det vel også det sannsynligvis vil ha interresse blant lokalbefolkningen at det arrangeres en modelljernbanemesse i nærområdet. Kanskje NMJ lager en Topline 65c som lanseres som Kalvsjøblakken på messa??
 
Kristian Svendsen


Edited by krsven - 09 november 2011 at 15:43
krsven
Back to Top
defrog View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem
Avatar

Joined: 10 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote defrog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 21:47
Hei kjempe flott med så mange posetive tilbakemeldingerBig smile Vi har så å si spikra lokalet allerede det er bare å finne en dato som passer. Vi kommer til å selge litt pølser og vafler slik at dere får noe å bite i he he.
mvh
Leder HRM
Hadeland og Ringerike Modelljernbaneklubb
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.