MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - tråder som  vises på forsiden.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

tråder som vises på forsiden.

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: tråder som vises på forsiden.
    Posted: 04 november 2011 at 13:54
jeg har lenge lurt på hvorfor det gjerne er flere inlegg fra samme tråd som vises etterhverandre, hadde det ikke vert bedre om det i stede ble vist de siste svarene i forskjellige tråder og ikke 4-5 svar i samme tråd nedover på rad?Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 november 2011 at 18:20
Det er vel de nyeste innleggene som vises der, uavhengig av hvilken tråd det er. Derfor kan man oppleve å få flere innlegg fra samme tråd etter hverandre hvis den tråden er veldig aktiv.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 november 2011 at 19:44
men det hadde vel vert bedre om det var fra forskjellige tråder og ikke "ørten" fra samme som lå på forsiden? går det ikke an å gjøre det slik?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2011 at 08:18
Nå heter jo den bolken "Siste innlegg i forumet", og det er jo nettopp det den viser. Da blir det jo litt feil å hente fram eldre innlegg fra andre tråder bare for å få litt variasjon syns nå jeg, men det er kanskje ikke det du mener?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2011 at 23:53
Det jeg tenkte på var at man viser det siste inlegget fra en tråd selv om det er masse nye svar så er det kun det siste som vises så slipper en tråd å ta opp all plassen på forsiden om du forstår hva jeg mener, for da blir det feks tråd1 tråd 2 tråd 3 osv nedover og ikke slik som det er nå, da kan de se slik ut : tråd1 tråd1 tråd1 tråd2 tråd 1 tråd1. 
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 08:01

Det var noe sånt jeg så for meg at du mente ja, Norsk MJ Forum har jo denne løsningen på forsiden sin. Men da vil jo ikke overskriften stemme med innholdet i boksen, siden det siste innlegget i en vilkårlig tråd da vil forsvinne og bli erstattet med et nyere innlegg fra samme tråd, mens et eldre innlegg fra en annen og mindre aktiv tråd kanskje kan bli liggende på forsiden i lang tid.

Man kan sikkert endre overskriften til "Siste aktive tråder" eller noe slikt da, så sant programvaren har denne funksjonen, men det må bli opp til de rette bemyndigede personer å avgjøre.
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 13:42
Mange gode ideer og en god anledning til å gjenta en av mine oppfordringer. Nettgruppen ønsker flere medlemmer som kan støtte webmaster i å legge it informasjon på sidene og gjøre endringer i oppsettet på sidene.

Morten Jacobsen
Styreleder MJF
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 14:19
Før man skal lage nye funksjoner anbefaler jeg å rette opp gamle feil først.
At forumet fortsatt er uleselig for noen av oss etter siste "oppgradering" må jo kunne kalles gammel feil når det nå har gått flere uker uten forandring.
At det skulle være så vanskelig å rulle tilbake inntil man fant løsningen er jo ganske utrolig.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 16:39
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Før man skal lage nye funksjoner anbefaler jeg å rette opp gamle feil først.At forumet fortsatt er uleselig for noen av oss etter siste "oppgradering" må jo kunne kalles gammel feil når det nå har gått flere uker uten forandring.At det skulle være så vanskelig å rulle tilbake inntil man fant løsningen er jo ganske utrolig.


Mulig at du ikke sånoppfordringen min. MJF drives av frivillige; også dette forumet og websidene. Vi trenger noen flere frivillige som kan ta i et tak og støtte en hardt arbeidende webmaster (og småbarnsfar) i driften av sidene, blant annet i å finne webløsninger som passer til pc, nettbrett og telefon.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 19:48
EirikS virker å være en med kompetanse som dermed burde melde seg med en gang. Wink
Svein S
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 10:22
Hehe, joda en tanke det kanskje. Men først får en vel bli medlem, og ettersom tankene går motsatt vei av det bør nok foreningen ikke si nei til andre som banker på.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.