MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Frese endeprofiler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Frese endeprofiler

 Post Reply Post Reply
Author
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Frese endeprofiler
    Posted: 28 september 2011 at 10:00
Heisann alle FREMOister. Skal skjære ut en del endestykker og har fått låne meg en sånn fres av merket DeWald. Det er ikke med noe kopifres-bit til den så det må jeg kjøpe meg. Men litt usikker på åssent bit jeg skal gå for? det finnes jo så mange der ute. Regner med at andre her inne har erfaring med utfresing av endestykker. Har laget meg maler i papp som jeg håper jeg kan få brukt.
 
//Morten
Min MJ blogg
Inneholder seksjon for kjøp&salg. Gratis å bruke.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2011 at 10:04
Fres? Holder det ikke med en stikksag (eller hva det korrekte navnet nå er)?
Svein S
Back to Top
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2011 at 10:49
Jo gjør vel egentlig det Svein, men tenkte det kanskje var mer effektivt med en fres :) Synes det er vanskelig å få det helt rett med stikksaga :) Derfor vurderte jeg fres med mal som kunne følges
Min MJ blogg
Inneholder seksjon for kjøp&salg. Gratis å bruke.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2011 at 10:55
Fres med mal er raskere og mer nøyaktig enn sag, men jeg tror ikke maler i papp vil fungere så bra. Det beste er vel å kjøpe et ferdig laserskåret endestykke fra Togbutikken og bruke det som fresemal. 
Truls Slevigen
Back to Top
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2011 at 11:06
Problemet er at togbutikken ikke har fler på lager og ikke vet når de får inn :S
Men første kan jeg sage med stikksag og være veldig nøye.. men er mest på jakt etter hva slags kopibit jeg bør ha :)
Min MJ blogg
Inneholder seksjon for kjøp&salg. Gratis å bruke.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2011 at 14:38
Hei!
 
Som nevnt i denne tråden, har jeg freste endestykker som er helt nøyaktige.
Dersom det er av interesse Morten, kan du sende meg ett PM.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.