MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 2 x BM 73
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

2 x BM 73

 Post Reply Post Reply
Author
hev View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 07 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2 x BM 73
    Posted: 23 september 2011 at 18:11
På f. eks. Bergensbanen, går det ofte 2  BM 73 sett sammenkoblet.
 
NMJ utgaven av disse settene har kommet i flere utgaver, så det er nå mulig å kjøre 2 sett sammen. Lurte på om noen har tips om hvordan vi kan koble 2 sett sammen?l
Hans Egil

Norsk damp og diesel
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 19:07
Går det ikke an og bruke de medfølgende koblingene a ? Wink
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 19:14
jeg vet at på FREMO treffet på nærbø ble det brukt 2 sett som gikk sammenkoblet med de medfølgende koblingene. Hvordan vet jeg ikke.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 20:10
Det var jeg som prøvde med dobbelt sett BM 73 på Nærbø-treffet. Jeg selv synes det ikke gikk noe bra, men det kan hende problemet var i at det var to forksjellige dekodere.
Koblingen mellom de 2 settene var veldig vanskelig å få helt sammen, men det gikk til slutt. Bruk en pinsett å press dem sammen med på siden, når de skal kobles.
Hvis man hadde to sett med lik dekoder, er det sikkert ikke noe problem.
Håper du får det til. Smile
Eirik
Back to Top
hev View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 07 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 20:18
Ok, da får jeg prøve litt mer. På mine sett, har koblingene forskjellig høyde (merkelig nok).
 
Har montert samme dekoder i begge settene, så de går likt i hastighet.
 
Takker så meget for tipsene!!!Wink
Hans Egil

Norsk damp og diesel
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2011 at 00:14
Det ligger litt ute på nettet om å kjøre "consists". Her er en som viser ulike måter å sette opp dekodere og kontroll på. Sikkert mange andre også om du søker litt.
Terje
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.