MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bilder MJF jubileumsmodell
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bilder MJF jubileumsmodell

 Post Reply Post Reply
Author
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bilder MJF jubileumsmodell
    Posted: 18 april 2005 at 13:19
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 13:21
Hei alle interesserte. Glemte å skrive tekst på bildet. Det er tatt i forbindelse med GF i helga på Trondhjemsklubbens anlegg.
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 13:34

Nok et bilde, men denne gang av nr 447.

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 21:35

Nå spørs det om alle modellene på bilde skulle være med da



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 21:40

Flotte  bilder Arne og Svein Reidar!



Edited by -TUR-
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 21:44

Hei Tore

Og takk for sist! 

Bildene ble ikke helt bra pga, mangel av stativ osv..
Men det var jo mange der med super duper utstyr, så bedre bilder burde finnes.

Men har nok noen andre bilder, vist folk vil se mer..



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2005 at 21:57
Flotte bilder fra begge to, likte spesielt bilde 1 til ArneGh og  bilde 2 til SveinR.
-- Morten Nordby --
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2005 at 10:44

Enda et bilde!

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2005 at 10:55


og et til!!

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
et View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 05 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote et Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2005 at 16:48

Hei!

Flotte bilder!

Når kan vi få kjøpe modellen?

 

Vennlig hilsen Erik.

Vennlig hilsen
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2005 at 08:08

Hei !

Flotte bilder, og en nydelig modell !

MJ-hilsen Tom Lynga

 

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2005 at 13:02

Her er begge lokkene i 2-span.

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2005 at 19:05

Bildene er fine de!

Det som hadde vært litt interessant å vite er litt om det tekniske, slik som strømopptak, minsteradius, lys, gangegenskaper. koblingstype på tender, trekkraft ol.?

Alt dette har vært manko eller problemfyllt på enkelte av Brimalm´s tidligere produkter. - Jeg regner med at "MJF´s tekniske kommité" har spesifisert og testet modellen inngående slik at det produkt som slippes ikke bare er egnet til å ha selskap med mine 6 øvige Brimalm-modeller (på hylla)?

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2005 at 22:36
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Bildene er fine de!

Det som hadde vært litt interessant å vite er litt om det tekniske, slik som strømopptak, minsteradius, lys, gangegenskaper. koblingstype på tender, trekkraft ol.?

Alt dette har vært manko eller problemfyllt på enkelte av Brimalm´s tidligere produkter. - Jeg regner med at "MJF´s tekniske kommité" har spesifisert og testet modellen inngående slik at det produkt som slippes ikke bare er egnet til å ha selskap med mine 6 øvige Brimalm-modeller (på hylla)?

Etter det som har fremkommet på generalforsamlingen i trondheim, tviler jeg sterkt på at det har vært noen "komité" fra MJF med på laget. Da ligger det nok helt og holdent på føttene til Brimalm om hvordan denne modellen blir til slutt.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
et View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 05 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote et Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2005 at 18:57

Hei!

Jeg har modellen av NSB type 24 (museumsutgaven) fra Brimalm. Jeg er svært fornøyd med modellen, både kjøreegenskaper og detaljer.

http://www.brimalm.com/eng/modeller/pic/24b_museum.JPG

Jeg har også en NSB type 30 fra NMJ som kjører dårlig har dårlig trekkkraft og enkel detaljering.

Vennlig hilsen
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2005 at 22:26

Tja!

Det å sammenlikne Type 30 som er en hvitmetallsmodell med en Type 24 av messing, er vel ikke helt rettferdig? Det er etter min mening ikke å "sammenlikne epler og epler" i og med de vel er ment å være modeller i hvert sitt segment? (- Selv om de begge er avhengig av "ekstra ballast" for å kunne trekke noe særlig.)

Brimalm "skryter" spesielt av at de har et påkostet drivverk som gjør at de skal ha utmerkede kjøreegenskaper, dette gjør mine forventninger spesielt høye!

 Jeg sitter selv med 3 utgaver av Type 24 + 3 andre SJ-lok fra Brimalm. Selv om jeg har valgt ut mine modeller blant de mest velkjørende av en lang rekke eksemplarer jeg hadde til disposisjon, så har de alle sine begrensninger mht. strømopptak, krav til minsteradius og sporkvalitet.

Nå er dette riktignok ingen lenke om Type 24 og andre lok. - Mine forhåpninger og krav til en Type 31 fra Brimalm er at dette loket blir et velkjørende lok. Derfor håper jeg at MjF har medvirket til som oppdragsgiver ved å spesifisere krav og ved evaluering av prototype før serieproduksjonen starter.

Type 31-prosjektet har "lidd nok" om ikke produktet skulle bli helt topp!

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2005 at 20:56

Her er vel siste om Brimalms Type 31 klippet fra deres hjemmeside:

Norwegian Super Model in 7 versions: NSB Class 31b
This powerful 4-8-0 is well-known from the Bergen line and other
lines in Norway. We are producing it in no less than 7 different
versions. Only 25 examples will be made of each version for a
total of 175.

The first deliveries are planned to take place in June.

Customers in Norway are kindly requested to order their models
from the Model Railway Club. Customers outside of Norway may
order directly from Brimalm Engineering.

Please contact us for price information and availability.

For more information about the model, please refer to "Current
Models!
16 May 2005 by Brimalm

Her er det tydeligvis hele 7 forskjellige versjoner som skal leveres (trodde det var kun 4) . Er spent å vite hvilke nummer- og ikke minst hvilke bakgrunnsdata Brimalm har tilgjengelig for å gjenskape hele 7 forskjellige korrekte modeller?

Det er tydelig at alt salg utenfor Norge kan gå direkte fra produsent. Hva da med eneretten til MjF (og det som tidligere er skrevet rundt salget)?

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2005 at 00:11
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:



Customers in Norway are kindly requested to order their modelsfrom the Model Railway Club


Det er tydelig at alt salg utenfor Norge kan gå direkte fra produsent. Hva da med eneretten til MjF (og det som tidligere er skrevet rundt salget)?


Det er vel dette som er eneretten. Å få selge modellene i Norge.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2005 at 00:22

Så teoretisk kan MJF risikere og tilby medlemene "10" jubileumsmodeller fordi resten er solgt utenlands???

Mvh Bengt

 

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2005 at 09:54
Originally posted by bengtka bengtka wrote:

Så teoretisk kan MJF risikere og tilby medlemene "10" jubileumsmodeller fordi resten er solgt utenlands???


Det er vel mer snakk om det motsatte...

mvh
Henning L

Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2005 at 11:43

Hei...i stedet for å klikke gjennom en haug med linker spør jeg her:

Hva blir prisen?

Hvordan og når må den bestilles?

Mvh

John Wesley Olsen

Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2005 at 15:52

Hei!

 

Jeg har ennå ikke sett noen pris på loket og heller ikke sett når og hvordan den bestilles.

Det stod et bilde av modellen en liten stund på MJF sin forside og at interesserte skulle ta kontakt med MJF. Bildet og informasjon var imidlertid borte neste gang jeg så på siden.

 

Kunne godt tenke meg litt inormasjon fra MJF om det du spør om og en god del mer om modellen og variantene.

 

Informasjonen til medlemene har vært meget dårlig foreløpig. Diskusjonene her på internet har jeg ikke orket å følge med på, mulig det står noe der.

 

VA

MVH

VA
Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2005 at 18:05

I og med at GF bestemte at det nåværende interimstyret ikke skulle befatte seg med jubileumsmodellen så kan ikke MJF gi noen flere opplysninger ang. pris og varianter. Veldig dumt spør du meg for nå kunne MJF ha vært i gang med å ta imot bestillinger på denne flotte maskinen og dermed sørget for at økonomien rundt denne modellen hadde vært en sunn affære.

Mvh, Frans

Hilsen, Frans
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2005 at 19:18
Originally posted by VA VA wrote:

Jeg har ennå ikke sett noen pris på loket og heller ikke sett når og hvordan den bestilles.
(...)
Informasjonen til medlemene har vært meget dårlig foreløpig. Diskusjonene her på internet har jeg ikke orket å følge med på, mulig det står noe der.


Ja, det står mye der!

Det lokprosjektet er ikke noen liketil affære, selv om Franz ordlegger seg som om det er det... det reiser en mengde spørsmål ved både hva MJF skal drive med som ideell forening, og ved måten prosjektet har vært båret fram på.
GF 2005 opprettet en granskningskommisjon for å nøste opp en del uklarheter, som i verste fall kan medføre stor problemer for  foreningen. Den legger fram en rapport om saken på ekstraordinær GF i juni.

Framfor å opptre som ivrige og ureflekterte konsumenter som ikke kan vente på å svi av oppimot 10 høvdinger for modellen, burde dere kanskje ta dere tid til å lese dere litt opp om saken.

De første sidene av denne tråden:
http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/forum_posts.asp?TID=593& PN=1
forklarer mye både om saken og om hvorfor den tok av. Dere trenger ikke lese alle sidene for å få med dere hovedpoengene.
Siden er bare tilgjengelig for MJF-medlemmer. Hvis du er medlem men ikke har tilgang, send en PM til administrator.

Etter ekstarordinær GF vil vel modellens videre skjebne være klar.

mvh
Henning L


Edited by Henning L
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.