MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - "Wild West"
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

"Wild West"

 Post Reply Post Reply
Author
kjellhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 mai 2011
Location: N
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjellhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: "Wild West"
    Posted: 29 juli 2011 at 20:33
Ser at nettsidene mine med modelljernbanen min i Wild West-miljø er falt ut, trolig pga endring av nettadresse. Men hvis noen vil se den, her er den: http://www.hobbykjelleren.net/tog.html/index.html
Kjell
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2011 at 21:18
Stilig!

Det var flott.
Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 04:32
Hei!
 
Jeg regner med at figurene på dette anlegget er lett blanding av 1:87 og 1:72, siden det finnes nok av "sivilister" i H0 men lite med cowboyer i den skalaen, samtidig som situasjonen er motsatt i skala 1:72?
Jeg lurer allikevell på om du vet hvem som har produsert disse figurene:
 
 
Disse er ganske sikkert produsert i skala 1:72, men har identiske positurer som Airfix sine cowboys i skala 1:32/54mm. Saken er imidertid den at Airfix ikke produserte akkurat disse positurene i sine cowboy-sett i skala 1:72/ H0/00.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
kjellhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 mai 2011
Location: N
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjellhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 22:26
Jeg fant figurene i en leketøysbutikk noen år tilbake. Det er sansynligvis Airfix sine i skala 1:72, men jeg husker ikke dette nøyaktig. Jeg fant også flotte indianere. Noen av cowboyene er militære soldater som er fikset litt på, påsatt cowboyhatt etc.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2011 at 01:51
Hei!
 
Airfix sine cowboyer i skala 1:72 så slik ut, og har i motsettning til en del andre Airfix-sett i samme skala bare blitt produsert i disse positurene. Dette er ett av de eldre Airfix-settene, og har aldri blitt erstattet av noe nytt. Airfix sine cowboyer i skala 1:32/54mm så imidlertid slik ut, og er så og si identiske med de du har i skala 1:72. Jeg mistenker kanskje at det du kan har fått tak i er en eller annen "Hong Kong piratkopi", noe som ikke skjeldent har skjedd med Airfix sine figurer. Det som dog ikke er like vanlig er at de "skifter" skala på slike kopier.
 
 


Edited by Roger - 16 september 2011 at 01:56
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
kjellhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 mai 2011
Location: N
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjellhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2011 at 22:36
Hei igjen
Ble litt nysgjerrig på dette. Det er vel trolig at dette er et eller annet "Hong Kong" produkt, men flotte er de. Selve figurene er 2,3 cm, - på hest 4 cm.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2011 at 18:36
Hei!
 
Originally posted by kjellhobby kjellhobby wrote:

Ble litt nysgjerrig på dette. Det er vel trolig at dette er et eller annet "Hong Kong" produkt, men flotte er de. Selve figurene er 2,3 cm, - på hest 4 cm.
 
Og da tror jeg vi har funnet svaret; De ER 'Hong Kong-kopier' av Airfix' 1:32 cowboyer og indianere, bare produsert i omtrent skala 1:72. Innholdet på disse linkene bekrefter dette:
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
kjellhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 mai 2011
Location: N
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjellhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 23:15
Har en liten film av anlegget, noe ujevn kvalitet: http://youtu.be/BEGW4hagXIU
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 23:25
Originally posted by kjellhobby kjellhobby wrote:

Har en liten film av anlegget, noe ujevn kvalitet: http://youtu.be/BEGW4hagXIU


Herlig! :-)

Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2011 at 08:50
Hei!
 
Morsomt!
Nå ser man jo bare 00:05 ut i filmen (helt til venstre) at modellbyggeren her ikke er helt uten humor. Smile
Her er en annen "kjent" cowboy på samme sporvidde:
 
 
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2014 at 10:23
Hei!
 
Video'er er tydligvis ferskvare, siden den forrige allerede er 'fjernet' fra Youtube.
Her er en annen video, denne gang av Daisy Town,bygget av Uli Slovig:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.