MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Trenger tips vedr. H0 anlegg!!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Trenger tips vedr. H0 anlegg!!!

 Post Reply Post Reply
Author
Perolaisen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 mars 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Perolaisen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Trenger tips vedr. H0 anlegg!!!
    Posted: 22 juni 2011 at 15:57
hobby romHei!
Prøver å lage en tegning/skisse på hvordan jeg skal bygge mj-anlegget mitt. Er ganske så fersk, så lurer på om noen har noen gode tips ang dette. Alt fra hvor man kan finne sporplaner ( har forsøkt å tegne litt, samt søke på nett), rammeverk, landskapsbygging.
Laster opp ett bilde av rommet, anlegget skal bygges innenfor målene som er angitt!!
 
På forhånd takk :-)


Edited by Perolaisen - 22 juni 2011 at 16:00
Per Anders
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2011 at 18:16
Hei Per Anders, og velkommenSmile

Aller først, når du sier du er "ganske så fersk", betyr det at du aldri har bygget noe anlegg før? I så fall vil jeg anbefale deg å starte med et lite anlegg, og ikke satse på å fylle et helt rom med en gang. Det vil gjøre deg kjent med de ulike sidene ved anleggsbygging (snekring, elektrisk, landskap osv) og gi deg verdifull kunnskap du kan ta med videre.

Videre er det flere ting du bør bestemme deg for før du drar igang med planleggingen av et anlegg. Valg av strømsystem, type anlegg, forbilde eller fantasi, osv., kan være greit å få avklart først, da dette ofte kan være avgjørende for hvilket anlegg du ender opp med til slutt.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2011 at 19:54
Det kan hende at du kan få noen ideer fra noen av anleggene jeg har bygget. Jeg har beskrevet de på nettstedet mitt: http://www2.dmmh.no/~ses/?aut=&nid=3&hm=24&mid= Se på anleggene 9 - 12 som er i størrelsesorden omtrent som det du har plass til.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.