MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO og industrier
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO og industrier

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO og industrier
    Posted: 10 mai 2011 at 21:18
Hei!

Jeg sitter her og håper på å få kuttet ut fremo byggesett på skolen med en cnc maskin, og så tenkte jeg på hvilke industrier det er etterspørsel av, og hvilke det ikke er så mange ut av/mangler i dag. Jeg tenkte litt på en mølle eller kjølelager men jeg vet ikke hvor hendig det er på treff.
Samtidig tenker jeg på stasjoner(dette har vel strengt tatt ingenting med industrier å gjøre) men jeg har lekt med tanken om å kombinere stasjon og industri. men jeg klarer ikke å lage noe logiske stasjoner i anyrail, så om noen har tips til meg så hadde det vert utrolig fint!(gjerne sporplan fra en virkelig stasjon) Jeg håper på å få begynt på dette så snart som mulig om allt går som det skal.Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2011 at 21:37
Jeg sitter her og er fast bestemt på å lage en stasjon med FREMO grensesnitt her. men jeg sliter med å finne en form for logisk sporplan som gir meg litt å gjøre på stasjonen samtidig som den er praktisk. Jeg har komt til denne avgjørelsen per nå, men om du ser noe som kunne vert forbedret så skrik ut! Smile


Det nederste sporet fra venstre er et lokaltogs spor (inspirert fra arna stasjon)
spor 1 og 2 er for pasasjertog og lokaltog som kommer fra høyre. spor 3 er for godstog.
Sidersporet på høyre side er til tankanlegget som sender ut vogner bla til modulen jeg allerede har.
De 2 venstre sidesporene er ikke til noe helt eksakt enda. kom gjerne med tips til de. Jeg lurer også på om jeg skal presse inn en lokstal og traktorstall der. men jeg er litt usikker på det akkurat nå.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.