MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kråkstadmesse..?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kråkstadmesse..?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kråkstadmesse..?
    Posted: 08 april 2011 at 18:16
Er det bare jeg som er blind, eller har det ikke blitt lagt ut noe info om Kråkstadmessen i år? Fant et innlegg under Storskalaer / livesteam, men den hører vel helst hjemme her inne..?

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2011 at 19:34
Hei!
 
På foreningens forside ligger det jo litt under messer og utstillinger.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2011 at 13:37
Anbefaler alle som kan å ta en tur. Scandinavian miniatures viser frem nye L4-vogner, Bm 92 montert på understell med bdfs 92 postvogn, samt første prøve på Bm 66.

Se byggeaktivitet, ekte livesteam i drift og mye annet spennende på messen også.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2011 at 14:55
Hei!
 
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Anbefaler alle som kan å ta en tur
 
Det er jo Murphy's Law dette her.......
Like sikkert som det arrangeres mj-messe på Kråkstad hver vår, har jeg jobbehelg med 12-timers skift samme helg....  Ermm
(I fjor var det riktig nok ikke ille siden det var nattevakter, og det lot seg jo kombinere med ett litet besøk).
 
Håper noen poster litt bilder etterhvert.....
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2011 at 16:35
Joda, jeg og madammen tok en tur til Kråkstad i dag og kikket litt. Jeg hadde egentlig ikke noen spes jeg var på utkikk etter, men jeg fant da noen messingstiger til Di3 som jeg plukket med meg.

Livesteam var rålækkert, vi diskuterte og fant ut at vi måtte flytte og få oss større tomt så vi kunne ha noe sånt!Big smile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2011 at 20:30
Hva me bilder da? Noen som har tatt det?
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2011 at 23:04

Hei

Første dag på Kråkstadmessa 2011 ga hovedinntrykket av en hyggelig messe med både mange (nesten 200) besøkende og gode muligheter til å handle MJ i de fleste prisklasser.

Jeg dro på messa i år for å få flere impulser og bli bedre kjent med Live Steam i praksis - og jeg ble sammen med mange av de øvrige besøkende ikke skuffet. Tongue

Her er noen av de besøkende som ble fasinert av det store utvalget av Roundhouse-lok fra Livingsteam Gardenrailways.

Lady Anne fikk mange turer fram og tilbake på demonstrasjonssporet.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2011 at 07:56
Denne messen er ikke så stor, men den skiller seg ut ved tilstedeværelse av live steam anleggeg. I tillegg var det artig å se et selvbygget type 66-sett og gjensyn med det imponerende vinteranlegget med motiv fra bergensbanen. Hadde med poden og fikk dermed tatt lite bilder, kun en rask sveip med videokameraet (uten kjørende live steam...)
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.