MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Spørsmål ang digital drift eldre Märklin anlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Spørsmål ang digital drift eldre Märklin anlegg

 Post Reply Post Reply
Author
kxs156 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 oktober 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kxs156 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spørsmål ang digital drift eldre Märklin anlegg
    Posted: 24 mars 2011 at 13:28
Hei,
 
jeg har hentet frem det gamle analoge Märklin anlegget med M skinner. Har et par lok av gammel årgang + 2 nyere lok jeg har kjøpt som har dekoder. Nye lok er Märklin's lille grønne damplok og en Roco skinnebuss (med ettermontert dekoder av ukjent type) Begge fungerer helt fint i analog drift. 

Anlegget er passe lite og jeg har laget noen soner, men jeg ser at jeg savner friheten med digital drift (som jeg har brukt lenge på et større DC anlegg)

Så ser etter en rimelig måte få digital på Märklin anlegget. Vurderer kjøpe et startsett, og da enten med lille trådløse 4-lok kontrolleren, eller en Mobile Station. 

Jeg liker godt den lille trådløse saken, og pga anlegg størrelse holder det lenge med 4 lok i drift. Men finner lite info om hva denne støtter av digital lok. Hvordan den programmeres- Og evt hvor mange samtidige lok man kan kjøre. 

I tillegg har jeg 7-8 fjernstyrte penser på anlegget som også må ha strøm.

Av de gamle analoge lok blir nok de fleste "utstillingsmodeller", men vil nok ha med 1-2 av de til digitalverden (bla Black Widowen og røde skinnebuss). Noen tips på kits til disse?

Ellers noen innspill rundt dette prosjektet? :)

mvh
Kaspar


Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2011 at 15:31
Nå har jeg ikke noe kjennskap til den lille fjernkontrollen til Märklin, men det kan jo hende den er å sammenligne med Delta-systemet. Dette har 4 faste adresser (+ 1 til med den ekstra, lille kjørekontrollen). Men dette er som sagt bare gjetning Embarrassed
Det jeg derimot vet Wink, er at mulighetene er ganske sikkert mye større med Mobilstation (ver.2)
Her har du mulighet til å kjøre (og programmere) både DCC og de forskjellige Märklin-formatene inkl mfx.
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.