MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJF jubileumsmodell NSB type31 nydelig!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJF jubileumsmodell NSB type31 nydelig!

 Post Reply Post Reply
Author
et View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 05 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote et Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJF jubileumsmodell NSB type31 nydelig!
    Posted: 07 april 2005 at 20:58

Nydelig jubileumsmodell fra Modelljernbaneforeningen i Norge.

.

http://www.brimalm.com/pic/31b_nr_447_medium.JPG



Edited by et
Vennlig hilsen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2005 at 21:03
Hva eller hvem er Norsk Modelljernbaneklubb?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2005 at 23:02

Er nok en skriveleif bare!   

Når modellen er så bra så kan en fort tro at det 1:1 og får Norsk jernbane Klubb i tankene, når det egentlig skulle være MJF.

Og siden linken er til Brimalm så legger en 2 og 2 sammen og får 31

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2005 at 00:28
Vill tro at mjf"s modell vill selge best i Bergen, lurer på hvorfor
A matter of life and death
Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2005 at 01:03

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Vill tro at mjf"s modell vill selge best i Bergen, lurer på hvorfor

Kanskje det er mange der som er fornøyd med Brimalm sin 24b

-- Morten Nordby --
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2005 at 20:00
Nå har jeg vært på ferie en måneds tid på den andre siden av kloden og ting har tydlighvis skjedd............ MJF med damplokmodell ?????????????????? er ikke MJF modelljerbane foreningen lenger ??? er MJF plutselig blitt modelltogs forhandler eller butikk ??  Hvis så er tilfelle, hvor får MJF pengene i fra hvis det ikke er medlemmenes kontigent som "går" med ? Hvis så er tilfelle er ikke det det noe som burde vært sendt ut slik at medlemmene kunne stemme over om MJF skulle bli en butikk eller ikke ?.  Er det kanskje derfor det ikke lenger er noen skikkelig MJF messer lenger fordi alle pengene blir brukt til hemmelige prosjekter som kun skal komme en håndfull av medlemmene til gode ? Ligger det ikke lenger i MJF"s interesse og være til for og hjelpe/fremme modelltogsinteressen i Norge ??? Når kommer forøvrig NJK"s messingmodeller ??? kykkelimø.......... modelljernbane foreningen som togforhandler........... ja mye skal man høre......... blande forenings og forretnings prinsipper sammen, hva positivt kan komme ut av det ??, underminering av modelltogsmarkedet av "den" som istedet burde samarbeidet og fremme modelltogshobbyen i Norge slik at foretningene kan overleve. Har MJF blitt privateid mens jeg har vært borte eller shanghaiet av et styre som ønsker og "mele" seg selv først også kommer medlemmenes interesser til gode først hvis det "meler" deres egen kake først ? 

Edited by PK
Ha en god tog-dag.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2005 at 20:07
Lykke til Pål.
Du har mye å lese før du er oppdatert.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2005 at 20:34

Javel........... er det så ille at du ikke engang vil forsøke og oppklare noe for meg ???  

Jeg synes det hele høres fulstendig absurd ut, vær snill og gi meg et tipps om hvor jeg skal begynne og lese om det hele.......... jeg har 7 timer tidsdifferense i kroppen jeg på få tukt med, så jeg har godt av og tvinge meg til og sitte oppe litt og få tilbake "sjela" .

Ha en god tog-dag.
Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2005 at 21:03

Enkel sak PK, MJf er så lei av å konkurere med NJK og komersielle butikker på boksalg, de er lei av å konkurere med bokhandlere etc. for å bli kvitt sine flere tusen prospektkort, lei av og konkurere med komerse dataforhandlere med og selge "Microsoft trainsimulator", lei av å konkurere med alle de norske småforeningene om besøkende til messer osv. så de fant sin lille nisje, nemlig og produsere damplok som de kommerse selv har utalt at det ikke ligger nok økonomisk gevinst i til at de kan fremstille slike produkter.

Greit svar? eller.......

Du finner en del under tråden Brimalm-prosjektet.

 

Uff, jeg glemte og fortelle hvorfor, MJF trenger også penger for å kunne fortsette å sende ut fine blader til medlemmer i inn og utland. De trenger også penger for å drifte DETTE nettstedet, okay?

-- Morten Nordby --
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2005 at 22:49
PK er ikke registrert som MJF-medlem her på forumet, så da blir det vanskelig for han og følge med på de interne debattene...

Mvh Heine
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 12:12

Hei,

Syns ikke det var pent gjort å snakke til Pål på denne måtten. Også jeg har forundret meg over at MJF er med i dette prosjektet. At MJF er lei av å konkurere med.... syns jeg var en litt merkelig argument. Høres nesten ut som om MJF er drittlei av at det finns butikker her i landet? Sikkert ikke ment slik men det er slik jeg er fristet til å oppfatte det. Nå er ikke jeg så veldig opptatt av hvem som lager hva så jeg har ingenting imot at MJF selger noen damplok. Men når noen stiller spørsmål så må det da gå an å svare uten å henvise til lukende fora? Men siden diskusjonen føres utenlukkede føres der oppfatter det jeg slik at dette er en modell kun for MJF-medlemmer?
Uansett får dere ha lykke til med prosjektet.

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 12:28

Hei Laurenz.

Det var fra min side ment litt ironisk, håper ikke noen tok det ille opp at jeg ordla meg som jeg gjorde, men PK hadde jo vitterlig selv en ganske lang oppfattelse om hva han trodde MJF drev med da.

Hvis det så er en intern sak som diskuteres i et lukket fora og man ikke har adgang dit bør en kanskje ikke regne med at dette blir utdypet i det offentlige heller.

Håper jeg er tillgitt for mine synder.

Ha en fortsatt god dag.

-- Morten Nordby --
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 12:31
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

PK er ikke registrert som MJF-medlem her på forumet, så da blir det vanskelig for han og følge med på de interne debattene...

Mvh Heine



Dersom Pål ikke er medlem er det jo greit, om han er medlem bør han ta kontakt med adm/mod for å få tilgang til MJFs forum.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 15:47

Joda jeg er medlem jeg og har til og med vært et av medlemmene som var med på og lage MJ bladet engang i tiden, men det er vel 15 år siden nå eller noe sånt. Men hvis diskusjonen ikke tåler dagens lys og kun kan diskuteres i lukkede fora så er jeg ikke intresert i og innvolvere meg, da kommer jeg mest sansynlig til og ærgre meg så voldsomt over såkallte ironiske svar/innleg som det Morten Nordby denne gang presterer at jeg ikke får sove eller enda værre........  at jeg innvolverer meg. 

Hvis MJF begynner og selge/produsere/forhandle modeller i all hemmelighet for et "skjult/hemmelig" knippe av medlemmer så velger jeg heller i protest og si opp medlemskapet mitt i MJF da jeg ikke er intresert i og støtte eller være medlem av en slik forening eller butikk eller produsent som velger og gå bak ryggen av medlemmene sine og som kun ønsker og tilfredstille et fåtall av de kjøpesterke medlemmene. Jeg kan nemmelig IKKE se og ha mottat et eneste ord i fra MJF om noe slikt prosjekt, ei heller har jeg som medlem av MJF blitt spurt om hva jeg synes om en slik rettningsendring av MJF"s status, altså fra forening til en kommersiell aktør som skal konkurere.

Jeg vil avsluttningshvis si at i fra det lille jeg har hørt/lest så virker det hele totalt absurd at en forening uten medlemmenes samtykke skal underminere allerede eksisterende forhandlere og bli en kommersiell aktør....... totalt kykkelimø i mine ører

Siden jeg ikke har kunnet lest eller fulgt med på hva som foregår i det lukkede fora ser jeg ikke bort i fra at jeg kan ha misforstått noe vedr at MJF skal bli butik/forhandler/produsent.................. eller la meg si det slik : jeg håper inderlig at jeg har misforstått.



Edited by PK
Ha en god tog-dag.
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 16:10
Originally posted by mortenN mortenN wrote:

Enkel sak PK, MJf er så lei av å konkurere med NJK og komersielle butikker på boksalg, de er lei av å konkurere med bokhandlere etc. for å bli kvitt sine flere tusen prospektkort, lei av og konkurere med komerse dataforhandlere med og selge "Microsoft trainsimulator", lei av å konkurere med alle de norske småforeningene om besøkende til messer osv. så de fant sin lille nisje, nemlig og produsere damplok som de kommerse selv har utalt at det ikke ligger nok økonomisk gevinst i til at de kan fremstille slike produkter.

Greit svar? eller.......

Du finner en del under tråden Brimalm-prosjektet.

 

Uff, jeg glemte og fortelle hvorfor, MJF trenger også penger for å kunne fortsette å sende ut fine blader til medlemmer i inn og utland. De trenger også penger for å drifte DETTE nettstedet, okay?

Hej Morten

Må jeg igen understrege det uheldige i at du vedbliver at være ironisk og nedladende. Dette emne er for alvorligt til at blive genstand for ironi og efterfølgende misforståelser.

Jeg kan forstå du er irriteret over den store interesse som dette emne afspejler, både her og internt i MJF, men din udlægning bliver ofte misforstået. Det afstedkommer nye indlæg, som er baseret på misforståelsen. Ingen har noget ud af det.

Derfor vil jeg bede dig så mindeligt om at undlade ironien og tale klart og tydeligt. Du ville måske også på denne måde, undgå at skulle undskylde.

Med venlig hilsen

Dan 

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2005 at 17:31
Originally posted by mortenN mortenN wrote:

Hei Laurenz.

Det var fra min side ment litt ironisk, håper ikke noen tok det ille opp at jeg ordla meg som jeg gjorde, men PK hadde jo vitterlig selv en ganske lang oppfattelse om hva han trodde MJF drev med da.

Hvis det så er en intern sak som diskuteres i et lukket fora og man ikke har adgang dit bør en kanskje ikke regne med at dette blir utdypet i det offentlige heller.

Håper jeg er tillgitt for mine synder.

Ha en fortsatt god dag.

Jeg har lett for å tilgi så det er ikke noe problem. Ironien tok ikke jeg, det var derfor jeg reagerte. Pål hadde en lang oppfattelse av hva MJF driver med. Ikke noe gærnt med det vel? Det er lov å ha en mening og det er lov å stille spørsmål. Når man ikke er medlem så er det derimot ikke bestandig lov å stille krav. Hvorvidt det er lurt å gå i et slikt prosjekt skal ikke jeg blande meg opp, jeg vet jo ingenting om saken likevel.

Det kan diskuteres om dette er en intern sak. Jeg ser på sidene til Brimalm at MJF er samarbeidspartner og er det plutselig ikke så veldig internt lenger. Men det kommer litt an på hva man vil snakke om også.

Men som sagt, lykke til, lok selger nok bedre en prospektkort

Vennlig hilsen,
Laurenz Edelman

Back to Top
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 07:09

Kanskje jeg ikke bør uttale meg i denne saken Pål, siden jeg ikke har vært aktivt med i styre og stell.

Men det ser ut til at MJF har gått inn for å lage en jubileumsmodell (som skulle ha vært klar i 2004) Dette har de gitt Brimalm i oppdrag å utføre.

Jubileumsmodell er nok en god ide, men når MJF som skal inkludere alle som driver med MJ her i landet begynner så til de grader å leke butikk, og avsette så mye midler, er det mange som stiller spørsmål.

I tillegg er modellen lite inkluderende, kun ett fåtall får glede av den (175 stk)

Prisen på 11000 eskluderer mange, ikke alle kjører Norsk, ikke alle kjører HO, ikke alle kjører likestrøm, dette i tillegg til alle andre frustrasjoner som jeg har forstått er grodd frem i de siste par år mot MJF, deling av forum, tvilsom esklusjonssak osv.

Dette er i korte trekk hva som har skjedd, og det er til å

 

Hilsen mav

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,064 seconds.