MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - BR 185 i Peterson Rail fra ACME
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

BR 185 i Peterson Rail fra ACME

 Post Reply Post Reply
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BR 185 i Peterson Rail fra ACME
    Posted: 12 februar 2011 at 00:48
Jeg vet ikke om dette har vært annonsert før, men her er i alle fall en ny variant av TRAXX-loket som har kommet i CargoNet (CE 119), Hectorrail (142) og GreenCargo (Rd)-drakter tidligere.

Peterson Rail kjører mye i Norge, og Peterson Rail har utgangspunkt i Mossebedriften Peterson.


Nå venter vi bare på CargoLink-utgaven også. Smile


Edited by Lars Gjertsen - 12 februar 2011 at 00:48
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2011 at 12:05
Bildet viser da virkelig TXlogistik? Så ingen Peterson i katalogen til ACME..
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2011 at 12:47
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Bildet viser da virkelig TXlogistik? Så ingen Peterson i katalogen til ACME..

Stemmer, det er et bilde av en 185 i 1:1 i TX-logistiks design. Jeg anser likevel MJ-hobbyexperten for å være en såpass seriøs aktør, og tar sjansen på at nyheten er etterrettelig når jeg bringer den hit. 

Det står på MJ-hobbyexpertens side at lokomotivet i Peterson Rail-utgave er en limitert serie fra ACME, jeg antar det dreier seg om et samarbeid MJ-hobbyexperten og ACME? I så fall er det ikke så merkelig at ACME ikke har den i katalogen (i skrivende stund, i alle fall.)
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2011 at 14:44
Ja, kanskje det.. Sikkert bare jeg som ser meg blind på bildet.. Embarrassed 
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2011 at 12:17
Hei!
 
ACME er for undeertegnede en relativt ukjent mj-produsent, og jeg lurer på hva de er sammenliknbart med av andre merker?
 
Man burde vel kanskje være skeptisk til navnet ACME, som til tross for de raskeste leveransene, skjelden leverer noe som virker slik det har til hensikt (les Coyote & Road Runners).  LOL
 
Dette lokomotivet blir litt for moderne for meg, men siden det er stasjonert i min by vil jeg ikke utelukke ett evt. kjøp.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2011 at 13:13
Om ACMEs BR 185-modeller (CE119 og HR 142), skrevet på forumet tidligere.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.