MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Erfaring med Trix C-skinner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Erfaring med Trix C-skinner

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Erfaring med Trix C-skinner
    Posted: 27 desember 2010 at 11:35
Takk for svar!

Har hørt litt rundt på Stinsen også, virker som om skinnene ikke skal være noe problem å bruke.  Får ta en tur ut å handle litt skinner å prøve meg litt frem... Du snakker en bryter som styrer om hjertestykket skal være isolert eller polariserende, hvordan fungerer det?

Kan advare eventuelle bidragsytere med at det elektriske har aldri vært helt min greie... LOL


Edited by Andreas - 27 desember 2010 at 11:46
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2010 at 20:30
Hei!
 
Jeg har noe erfaring med Trix C-skinner, da jeg benytter dette skinnesystemet når jeg kjører modelljernbane sammen med sønnene mine. Jeg synes det er ett genialt skinnesystem i forhold til dette bruk da det er lett å legge ut og ta fra hverandre igjen, samtidig som det er robust og stabilt. Jeg liker også løsningen med at man med en enkelt bryter kan velge om sporvekslenes hjertestykke skal være isolert eller polariserende.
 
Min erfaring med 'superlinemodeller' er noe mer begrensede, da jeg ikke eier noen slike. Men litt erfaring har jeg dog allikevell tilegnet meg. Jeg deltokk på en MJF-stand i det tidsrommet MJF viste frem og solgte Brimalms Type 31b, og i den anledning la jeg ut en skinneoval med sønnene mines Trix C-skinner, slik at jeg kunne demokjøre dette lokomotivet. Den gikk helt greit på C-skinnene til tross for at jeg benyttet R3-radius som er mindre enn det anbefalte for lokomotivet.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2010 at 10:10
Hei.

I løpet av 2010 har jeg konvertert til likestrøm. Anlegget jeg startet på i vekselstrøm ble bygget med Marklin C-skinner. Jeg har derfor lurt på å fortsette med Trix C-skinner slik at jeg kan beholde samme sporplan osv...

Jeg lurer dog på om noen har erfaringer fra Trix's C-skinner sammen med Superline modeller og andre litt mer kravstore modeller? Kommer kun til å bruke slake veksler og minimum 60 cm radius. Hvilken code har skinneprofilen?

C-skinnene er skinner som i hovedsak er mye brukt til å sette opp små rundbaner på kjøkkenbord osv.... for å så fjernes. Hvordan er vekslene med tanke på DCC sikring, må det gjøres noe her eller er skinnene ferdig forberedt for dette og bare å legge?

Fortsatt God Jul!




Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.