MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilket utstyr trenger jeg?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvilket utstyr trenger jeg?

 Post Reply Post Reply
Author
Byberg View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 07 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Byberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilket utstyr trenger jeg?
    Posted: 16 desember 2010 at 21:19
Hei alle.

Jeg holder på med et bitte lite anlegg i h0 skala på mitt kjøkkenbord. Jeg har nå kommet så langt at jeg vil belyse hele settingen. Jeg har skaffet meg ei lyslist til perrongen som er ferdig montert, en vegglampe på lagerbygningen min, samt et lyssignal til loket mitt.

Jeg bruker en Digitrax Zephyr DSC50 som kontrollenhet.

Det jeg trenger å vite er:
  • Hva jeg trenger av utstyr til å få lys i lysene mine, hva heter boksen/modulen/dekoderen jeg trenger til dette?
  • Vil det virke med å kjøre på et 9V batteri og en batterikontakt som jeg har fra før?
    • Skal bare ha det "statisk", at det er enten av eller på slik at det ser fint ut på området mitt. Og jeg får lære hvordan jeg skal koble det sammen når jeg bygger et større anlegg en gang
  • Kan jeg koble lyskildene direkte på enheten min?
Jeg pleier å bruke Amundsen eller NMJ, så link til utstyr hadde vært fint, er grønn på dette området.

//Helge


Tysk forbilde H0-Skala, Digitrax Zephyr m/ Train Controller Silver http://haugerud-mj.blogspot.no/
Back to Top
Byberg View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 07 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Byberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2010 at 17:04
Har funnet det ut, tråd kan lukkes/slettes :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.