MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Manchester Model Railway Exhibition 2010
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Manchester Model Railway Exhibition 2010

 Post Reply Post Reply
Author
transpennine View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 01 januar 2008
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote transpennine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Manchester Model Railway Exhibition 2010
    Posted: 09 november 2010 at 12:11
Jeg var for en måned siden over i England på den store messa i Manchester. I og med at jeg selv lager et anlegg med engelsk forbilde er det naturlig for meg å ta en slik tur i ny og ne for å få ideer og inspirasjon.
 
Britene går jo veldig opp i sine særinteresser, og detaljer på utstillingsanlegg skal helst være mange og særpregede. Derfor var det veldig mye flott å se på denne messen, som er blant de større i England.
 
Under følger noen smakebiter:
 
Ashburton
N-skala-anlegg bygget av John Birkett-Smith, som en sidelinje til hans større anlegg Totness. Fantastiske detaljer og en veldig hyggelig kar å snakke med.
 
 
Dewsbury Midland
Arrangørklubbens 00-skala anlegg, som viser en fiktiv linke gjennom byen Dewsbury i Yorkshire. Denne gang var perioden rundt 1976, men anlegget kan også kjøres som et 60-tallsanlegg med blanding av diesel og damp. Mange av bygningene er laget av Geoff Taylor, som er en av de store guruene her borte når det gjelder modellbygninger. Ellers fortalte en som kjørte anlegget meg at det tok hele 12 år fra anlegget ble påbegynt til første gang det ble utstilt! Så her gjelder det å ha tålmodighet! Opp i høyre hjørne kjørte også noen bilder med hjelp av Faller Car System.
 
 
Rowlands Castle
Dette anlegget vant prisen for beste anlegg, stemt fram av publikum. Det forestiller en by i Sør-England like før D-dagen i 1944. Det amerikanske nærværet er tydelig, og ellers har anlegget masse flotte detaljer, både i bygningsmasse og på bakkenivå.
 
Eskmuir
Anlegg bygget med den skotske byen Brechin som forbilde. Perioden er midt på 1960-tallet, og her var det også mye interessant å se, både av tog, bygninger og detaljer.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 20:16
Mer, mer , mer
Britiske anlegg er alltid interesante og spesielt når de er på dette nivået.
Flott modellbygging.
Terje V.
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 20:23
Jeg skal ha foredrag om britiske modelljernbaner i Engelsken.....
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.