MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan oljer man modelltog
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvordan oljer man modelltog

 Post Reply Post Reply
Author
transpennine View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 01 januar 2008
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote transpennine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan oljer man modelltog
    Posted: 02 november 2010 at 21:40
Jeg har kjøpt noen Lima tog i engelsk 00 skala på nettet i og med at jeg har et anlegg med engelsk forbilde. Men har ikke noe særlig peiling på hvordan jeg skal få eldre tog som går dårlig til å bli bedre. I fjor under modellmessa på Voll fikk jeg hjelp av et par medlemmer fra Stavanger MJK, men fikk ikke helt se hvordan de gjorde det da jeg var opptatt med å kjøre anlegget mitt.
 
Men mener at de brukte 5-56 spray eller lignende på tannhjulene. Kan det stemme? Eller bør man være forsiktig med å bruke slikt og heller bruke f eks symaskinolje i små doser.
Back to Top
magnus View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 49
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote magnus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 23:51
Jeg tror ikke jeg vil bruke 5-56.
I mine snart 54 år som MJ-er har jeg brukt symaskinolje.
Hell litt olje i et lite beger og dypp en nålspiss i oljen. Da får du en liten dråpe på spissen som er mer enn nok til å smøre de nødvendige steder.
magnus
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.