MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - UHB
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

UHB

 Post Reply Post Reply
Author
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: UHB
    Posted: 28 oktober 2010 at 08:48
 
Hvor mange forskjellige lokomotiver og vogner ble det utgitt fra Norwegian Rail Miniatures i serien med lok og vogner fra UHB?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
stefan b. h. View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 august 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stefan b. h. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2010 at 00:17
Ifølge norske jernbane modeller, med modeller fra 1958 - 2002 så erdet nr. 4 Setskogen, 5 Bjørkelangen, 6 Høland og nr. 7 Prytdz. Det vil si fire modelller 
Veldig pene modeller.Smile
Skulle gjerne hatt et ekssemplarEmbarrassed
 
 
 


Edited by stefan b. h. - 29 oktober 2010 at 00:23
Mvh. Stefan
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2010 at 07:55
Det er også listet opp en god del vogner i tillegg til de fire lokene, produsert 1996-1998:

  • Sittevogner BCo1 , BCo2 og Co1
  • Stakevogner Qo 38-40
  • Godsvogner Go 24-26
  • Lastevogner To 22, 27, 30 og 32
  • Godsvogner G 9, 10, 13, 14 og 18
  • Konduktørvogner F 19 og 20
  • Lastevogner K 8, 10 15 og 17
Det er ikke store seriene da, rundt 20-30 stk produsert av hver type, med unntak av BCo2 (100stk) og Co1 (80stk).

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2010 at 14:03
 
Takk for svar Smile. Norske jernbanemodeller, er det en bok som er å få kjøpt noe sted?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2010 at 18:15
Det er en katalog / et blad på ca 50 sider A4-format, skrevet av Tom Arheim og utgitt i 2002. Vet ikke om den er å få tak i lenger, tror jeg fikk mitt eks på Strømmen for endel år siden.

Du kan jo evt høre med TankeStreken Reklamebyrå AS, som sto for design og produksjon, om de har noen igjen.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 07:48
Tom Arheim har laget to flotte samlehefter ved navn "Norske jernbanemodeller". Den første var ajourført pr. 1/1 1998,mens den siste omhandlet modeller frem til 2002. Begge tar for seg mj-modeller fra 1958 da den første norske modellen - en Nohab Di 3 fra Tekno kom.
 
Vet ikke om HobbyTrain har flere igjen,men Arheim arbeider for tiden med en ny,oppdatert variant. Han kan ikke si helt sikkert når den kommer,men den bør ikke være altfor langt unna. Men med det voldsomme utbudet av norske modeller som er kommet på markedet siden 2002 skjønner vi at slikt tar tid.
 
Imidlertid er det det bare å glede seg. Flotte fotos og greie oversikter over typer,loknumre,produsenter,distributører,produksjonsår,strømsystemer,antallet produserte eksemplarer,nypriser og ekstrakommentarer. Et must for alle samlere etter mitt skjønn. Noen feil er ikke til å komme utenom,men alt i alt en informativ oversikt. Arheim tar også imot forhåndsbestilling. Han bor på Lysaker og nummeret finner du i Telefonkatalogen. Men jeg vet ikke om Tankestreken reklamebyrå finnes fortsatt. Løp og bestill!
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 10:10
Takk for infoen Mikael, det var kjekt å vite!Smile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 12:52
Var innom Hobbytrain i går og de har flere av hefte til Arheim. Det koster kun 10,-
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.