MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Märklin modelljernbane
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Märklin modelljernbane

 Post Reply Post Reply
Author
29bay View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 08 oktober 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 29bay Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Märklin modelljernbane
    Posted: 08 oktober 2010 at 23:09
Skal bygge min märklinbane på nytt og trenger hjelp til å finne hvilken bane jeg skal lage. Jeg har märklin C skinner og settene C1, C3 og C4. Er det en side der man kan finne ferdiglagde togbaner? Og har dere noen tips om hva slags togbane jeg bør lage? 
Takk på forhånd

MVH Lars Martin
Lars Martin
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2010 at 23:31
Finnes mange ferdige sporplander på nettet, men hvis du spesifikt leter etter ikke alt for store hjemmeanlegg med Märklinskinner, så er http://www.maerklin.de/mm/ et godt sted å starte. Märklin Magazin er husbladet til Märklin og de presenterer anlegg med ferdige sporplaner og delelister. Gå på "Download" på linken
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
29bay View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 08 oktober 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 29bay Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2010 at 20:49
Har surfa en del på internett, men har funnet ut at de fleste sporplaner er for større baner. Ser for meg noe som dette: http://gleng.org/lions/index03.htm men lurer på om noen har flere lignende planer med Märklin c skinner og skinnenavn
Lars Martin
Back to Top
helgeb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgeb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2010 at 21:26
Noch har flere typer ferdiganlegg av ulike størrelser, du kan laste ned sporplaner med lister over hvilke skinner du trenger for de ulike anleggene.
 
 
Mvh helgeb
Back to Top
29bay View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 08 oktober 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 29bay Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2010 at 22:49
Men korleis er det med utbygging av togbanen? er det vanskelig å bygge ut når ein har bygd ferdig modulen?
Lars Martin
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2010 at 14:55
Hvis du tenker på Noch ,så det er lagt opp til at du kan forlenge modulene uten større problemer. med tileggs moduler.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,032 seconds.