MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Åpning av Hobbytrade DI 4
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Åpning av Hobbytrade DI 4

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Åpning av Hobbytrade DI 4
    Posted: 03 oktober 2010 at 00:38
Kan noen si meg hvordan man får åpnet kåpa på Hobbytrades Di 4 uten å gjøre noe skade på den? Det fulgte 0 bruksanvisning med, men jeg regner med at noen for lengst har funnet ut av dette. Jeg ser det er fire små stjerneskruer helt i hjørene bak bufferne, men de sitter litt kilent til, og hvis de ikke har noe med dette å gjøre, er det litt dumt å begynne å skru de ut og kanskje noe helt annet løsner enn forventet.

Og mens jeg spør om dette, så lurer jeg på hva slags dekoder man har erfaring med er ok for dette loket?
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2010 at 00:43
Originally posted by ses ses wrote:

Kan noen si meg hvordan man får åpnet kåpa på Hobbytrades Di 4 uten å gjøre noe skade på den? Det fulgte 0 bruksanvisning med, men jeg regner med at noen for lengst har funnet ut av dette. Jeg ser det er fire små stjerneskruer helt i hjørene bak bufferne, men de sitter litt kilent til, og hvis de ikke har noe med dette å gjøre, er det litt dumt å begynne å skru de ut og kanskje noe helt annet løsner enn forventet.

Og mens jeg spør om dette, så lurer jeg på hva slags dekoder man har erfaring med er ok for dette loket?
 
Hei Svein,
 
du kan laste ned brukerveiledning fra Hobbytrades sider:
 
Jeg har en Di4 med fabrikkmontert ESU LokSound dekoder, og er fornøyd med dens oppførsel.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2010 at 01:08
Se det ja! Takk.
Men jeg undres på hvorfor ikke den veiledninger ligger ved loket.
Svein S
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2010 at 00:53
Di4 ble levert med og uten dekoder(avhening av hva kunden har valgt) Har 3 lok selv med fabrikkmontert dekoder med lyd. Kan anbefalles. Ikke alle produsenter er flink til å legge med dokumentasjon og delelister. I såfall så ligger det som oftes ute på nettsidene til de som har produsert matriellet.
Det er 2 tapper på mitten av kåpen, ta henda dra forsiktig til siden så vill overdelenløsne. Pass på at det er ledninger til lykter i overdelen som er festet til printkortet.
 
Hvis du kjørt over 30t med loket (feks annalog eller med en annen dekoder) skader ikke der ikke å smøre beveglige deler, når man først er i gang med å sette inn dekoder.


Edited by Wickerman - 04 oktober 2010 at 01:00
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.