MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Om blogger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Om blogger

 Post Reply Post Reply
Author
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Om blogger
    Posted: 02 oktober 2010 at 13:24
På en annen tråd kommer Svein med følgende kommentar:
Originally posted by ses ses wrote:


Jeg synes kanskje ordningen med blogger her på den måten når de etterhvert blir så lange og med masse innlegg fra andre enn bloggeren selv, blir ganske rotete. Noen oppdaterer stratinnlegget, andre legger inn nytt "bakerst". 22 siders tråder er vel uansett ikke særlig ønskelig?
Går det ikke an å gjøre dette på en smartere måte?


For å ikke gjøre Jon Einars fantastiske blogg lengre enn nødvendig tar jeg saken her:

Ta en titt på MRH forumet som har egen avdeling for blogger hvor hver mann eller kvinne har sin egen blogg.
Der oppfordres man til å starte nye tråder med jevne mellomrom, men det skjer da fortsatt under egen blogg.

Nå vet jeg ikke om en lignende løsning er mulig her, men dette er i hvert fall en måte å løse det på.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2010 at 19:25
Jeg skrev dette før jeg så ditt innlegg her, Knut:

Originally posted by ses ses wrote:


Jeg synes kanskje ordningen med blogger her på den måten når de etterhvert blir så lange og med masse innlegg fra andre enn bloggeren selv, blir ganske rotete. (...) Går det ikke an å gjøre dette på en smartere måte?


Det eksisterer to andre tanker rundt dette:

Det ene er å ekstrakte "gullet" fra tråder og legge de inn i MJWiki. Wikien er der, så det handler mest om å få noen til å ta ansvar for dette (MJF har tidligere søkt etter nettredaktør). Bl.a. må det vel avklares med bloggeieren om man får benytte stoffet, det må redigeres osv.

Det andre er at nettgruppen arbeider med å få på plass "ekte" bloggfunskjonalitet, der kommentarer blir nettopp det: kommentarer til et innlegg.

Men dessverre: som alt annet her er fremdriften avhengig at noen har lyst og tid, derfor har dette tatt lenger tid enn vi har håpet på.

Mvh Stein
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2010 at 20:39
FInt. Da eksisterer det i hvert fall en intensjon om å forebedre dette.

Å, ja, problemet med å få folk på frivillig basis som har tid, den ønskede kompetansen og lyst kjenner jeg utmerket godt til.


Edited by ses - 02 oktober 2010 at 20:39
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.