MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbymesse i Horten
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbymesse i Horten

 Post Reply Post Reply
Author
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbymesse i Horten
    Posted: 22 september 2010 at 19:19
Noen som vet hvor mye koster å komme inn på Hobbymessen i Horten til helgen ?
Back to Top
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 21:49
Hei
 
Ikke vet jeg hva det koster, info om messen er dårlig. De burde jo i det minste legge ut en liste over utstillere/handlere som er tilstede på messen. Vil tro at de fleste gjerne vil vite dette, slik en kan vurdere om det er noen hensikt i å ta turen til Horten.
 
Roarj
Hvaler
Roarj
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 22:58
Jeg vet iallefall at Skala Design, Alvalia, Hobby-Train og Togbutikken kommer Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 23:39
...og blir nok bra med bruktsalg - fikk ikke plass for salg av litt småtteri, for der var det fullt...

MM
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 05:31
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg vet iallefall at Skala Design, Alvalia, Hobby-Train og Togbutikken kommer Smile
Og så må du ikke glemme Hortens egen forhandler Vestfold Modelljernbane Import da...Wink
 
 
Bortsett fra det så sendte jeg en mail til mange i både styret og messekomiteen i Horten mj-klubb tirsdag formidag og påpekte at det var stor etterspørsel etter informasjon om messen på Nett. Det er dessverre hovedsaklig pensjonister og de som nærmer seg pensjonsalderen (50+) igjen i klubben, og ingen med spesiellt mye web-kompetanse, pluss at nettforaene av enkelte i klubben omtales som en ren samlingsplass for kranglefanter og kverulanter så det er ikke mange av dem som er representert her. Men formannen i klubben er hvertfall registrert bruker her så jeg håpet han i det minste kunne skrive et innlegg her og presentere messen. Og som jeg avsluttet mailen med: Om ingen føler at de har nok teknisk kompetanse til engang å skrive et innlegg her så vær så snill og send meg en mail med oversikt over utstillere og opplevelser så skal jeg skrive innlegget selv... Foreløpig har det gått 36 timer uten at noen fra klubbledelsen har fulgt oppfordringen.
 
Men det lille jeg vet gjennom å ha lest avisartikler i lokalavisa og pratet med noen medlemmer er at det skal være en stor sandkasse inne i hallen for kjøring av fjernstyrte biler og gravemaskiner. Av anlegg blir det så vidt jeg har fått med meg to BEMO H0m anlegg fra Knut Pedersen; det ene er hans private og det andre så vidt jeg har forstått ett han bygger på opdprag for kunde. Det kommer ett anlegg fra Gert. Kjenner ikke skalaen, men mistenker at det og er H0m?
0"Norway skal stille med noe 0-skala moduler (Jeg regner med den Hovlandske spaghettifaktoren blir stor derWink), og arrangørklubben har tørket støv av sitt amerikanske modulanlegg og skal vistnok sette opp 10-12 meter av dette som et skifteanlegg.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 08:53
Glemme VMJI? Hvordan er det mulig da... Jeg ser frem til min første messe på fryktelig mange år, og denne gangen skal jeg stå på innsiden av salgsbordene til og med Tongue
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 10:51
Originally posted by eika eika wrote:

 
 Det er dessverre hovedsaklig pensjonister og de som nærmer seg pensjonsalderen (50+) igjen i klubben
Eirik
Kanskje ikke så rart at de holder seg unna...
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 13:50
Hva er infoen om messa?  Hvor, når osv??
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 14:07
På MJF"s forside ligger det oversikt over messer - også Hortensmessen. Der finner du dato/klokkeslett/telefonnr. til messearrangøren og epostadressen. Jeg TROR prisen er 60 kroner for voksne. Disse "pensjonistene" tar ikke så høye priser. Er du så ung at billetten representerer et for kraftig innhogg i ukepengene går det kanskje tilogmed an å ta en prat med bestefedrene i billett-inngangen. Lykke til!Wink
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 14:36
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Kanskje ikke så rart at de holder seg unna...
Neida, jeg har full forståelse for om enkelte ikke har datakompetansen, det var jo derfor jeg tilbød å legge ut informasjonen selv hvis noen av arrangørene bare kunne gi meg den.. At alderen er en faktor i klubben er det ellers ingen tvil om. Jeg runder 40 selv om et par år, og er det medlemmet i klubben som har lengst sammenhengende fartstid som aktivt medlem, med 23 års medlemsskap hittil, og sist jeg sjekket var det ikke akkurat mange medlemmer på listen som var yngre enn meg
, og klubben omtaler jo og sitt nye lokale som er under oppussing for et "teknologisk eldresenter" og en plass "de kan bli gamle i".
 
Men nok om det... Jeg får bare krysse fingrene for at bladannonsene og den lokale markedsføringen (som hvertfall var veldig flott med et stort stykke med mange bilder i lokalavisa her om dagen) sørger for flest mulig besøkende til messen slik at klubben får et overskudd til "eldresenteret" sitt og at forhandlerene og de andre utstillerene som er påmeldt får "lønn for strevet" både i kassaapparater og i form av positive tilbakemeldinger fra publikum på de flotte modellene som blir å se.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 15:45
Går det an å få et tips fra lokalkjente om hvor/hvordan man enklest parkerer? Jeg har tenkt meg innom og kommer med Bastøferga litt utpå dagen, og fergekaia er vel ikke så langt unna, så vidt jeg har skjønt? 
Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 17:59
Det ligger en parkeringsplass rett utenfor hallen, og om det er som forrige messe så benytter man og en grusplass 100 meter lengre bortenfor hallen til parkering. Midt mellom fergekaia og hallen ligger det og en parkeringsplass (med avgift). Dette blir i nedkant av parken hvor hallen ligger, på sjødsiden og 5 minutter fra hallen til fots.
 
Mvh
 
Eirik
 
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 19:36
Svein: Parker isåfall bilen i Moss og spar hundrelapper..... Koselig å gå fra ferjekaia i Horten til messebygningen også. :-)
Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 23:20
Kan noen si meg hva hallen heter og sånn ca. hvor den ligger.
EivindPT
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2010 at 23:38
Dette har dessverre gått meg hus forbi. Jeg skulle gjerne vært der, men har ikke oppfattet at det er noen messe før jeg leste denne tråden idag. Nå er det allerede lagt andre planer Cry
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 05:40
Originally posted by EivindPT EivindPT wrote:

Kan noen si meg hva hallen heter og sånn ca. hvor den ligger.
Om en søker på Hortenshallen(navn funnet i messeoversikten på mjf.no) på Gule sider får en opp følgende adresse:
 
Hortenshallen, Strandpromenaden 29, 3183 Horten
 
Stedet kan en jo finne f.eks. via karttjenesten på Google:
 
Et bilde sier mer enn tusen ord: StreetView fra Google
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 14:47
DETTE BLIR GØY Å SE ALLE MODULENE VI GLEDER OSS
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 16:41
ELK: hvorfor skriver du med STORE bokstaver hele tiden?Ermm
Jeg skal vell ikke snakke så høyt om det, da jeg brukte kun store bokstaver førEmbarrassed
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 19:30
Hei!
 
Originally posted by eika eika wrote:

(...)pluss at nettforaene av enkelte i klubben omtales som en ren samlingsplass for kranglefanter og kverulanter så det er ikke mange av dem som er representert her.
 
Det er ganske ironisk, egentlig; - At det forumet man ikke vil benytte, er det som i størst grad har bidratt til markedsføringen av messen overfor det norske mj-miljøet, til fordel for arrangøren og derved de som ikke vil benytte seg av forumet. -Og det til tross for at de tydligvis ikke har tatt noe initiativ til det selv. Wink
 
Jeg anser meg selv som godt informert, men har ikke lest om denne messen noe annet sted (!). Uansett; Jeg tar meg en tur på søndag.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 19:33
Originally posted by Roger Roger wrote:

Jeg anser meg selv som godt informert, men har ikke lest om denne messen noe annet sted (!). Uansett; Jeg tar meg en tur på søndag.


Uten å ha sagt noe om markedsføringen forøvrig, så kan jeg opplyse at messen har en halv sides annonse i MJ-bladet nr 2 - og er også oppført i kalenderen i samme nummer.
Truls Slevigen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2010 at 23:09
I tillegg har også messen stått oppført i kalenderen i M&E..... 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2010 at 23:19
Her er noen bilder. Smile


Ille tøft med store tunge tog! Gutta her har uten tvil de tøffeste togene. Nå må de bare se å få laget litt landskap. ;)




NiM - eller står det RiM?


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Bemo-anlegget til Knut Pedersen


Dette anlegget bygger Knut Pedersen på oppdrag for en kunde.






Sandkasse for voksne gutter med stor lommebok.


G-skala fra Profiler i Norge. Artig med norske smalsporvogner også. Denne er fra Setesdalsbanen.


Thamshavnbaneloket i G-skala.

Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2010 at 19:36
Takk for bildene, heine!
Mvh Stein
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 10:45

Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 15:27
Dette er Per Hovland sine moduler? Ser ikke ut som Eivind sin stasjon. Nye? Eller har han bare veldig mange. De hvar i hvertfall ikke med på vårslæppet i trondheim.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 15:49
Jeg tror omtrent halvparten av de er Pål Prangerød sine.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 16:54
Ingen av de er Eivinds, nei.
Svein S
Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 22:58
Mine moduler befant seg trygt plassert i Trondheim Øystein. Som Heine skriver er modulene ca. 50/50 mellom Peer og Paal.
EivindPT
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.