MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet sensommer/høst 2010
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet sensommer/høst 2010

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva står på byggebordet sensommer/høst 2010
    Posted: 10 august 2010 at 22:59
Her står 2 stk tyske 2akslinger "Donnerbüchse" som i følge google translate hetr Blunderbuss. Disse 2 vognene var egentlig grønne. jeg kjøpte de hos amundsen hobby i går. Betalte bare 100,- per stk for de!Smile og de fikk ikke ha sin grønne drakt lenge. for i skrivende stund så har begge fått rød vognkasse, rustfarget tak ( dette brukte jeg MIG pigmenter til. Standard rust P025), de har også begynnt å få inn vinduene. men jeg skal forandre litt på hvordan vinduene er i vognene, slik at de ikke får det samme antall lukkede og åpne vinduer på nøyaktig samme plassSmile kommer vel med bilder når jeg er ferdig.

Så hva står på deres byggebord for tiden?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 23:19
Pantograf i 0-skala:





One trick pony, I know...
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 23:44
TØFT!Clap
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 23:47
Lekkert Håvard!
På mitt byggebord foregår bygging av KL-master til Sandnes-prosjektet.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2010 at 00:29
Er alle mastene dine håndlaget eller er noe etset i messing??
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2010 at 17:31
Originally posted by kokken kokken wrote:

Er alle mastene dine håndlaget eller er noe etset i messing??
Frem til nå har de vært det, men prøver nå med et lite prosjekt med utliggerdeler pluss diverse andre ting i etset stål.
Noe ser lovende ut, andre ting var ikke helt som forventet.
Ulempen med etset stål er at det ikke er loddbart, så dette blir jo bare egnet for Fremo-KL uten ledningsdeler.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2010 at 21:31
  • En Steinar og Steinar G2 med svært sakte progresjon (jeg er fortsatt en dårlig messing bygger)
  • En halvferdig Skd 206 fra Togbutikken/Scala design (se over)
  • Norskifisering av tyske vogner (2 underveis) etter instruksjoner fra bl a Steinar Snøtun og Kai Solvei
  • En demontert G4 fra NMJ og starten på ombygging i følge artikkel i MJ bladet
  • Noen småprosjekter for å forbedre 2 moduler til FREMO treffet på Gardermoen 5-7 november (http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=5124&title=gardermoen-2010).  Målet er at jeg også har med 4-5 nye eller ombygde vogner til treffet
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2010 at 23:34
Hei,
 
Her har 1:19 smalspor fanget interesse, så jeg har et par 2 akslet karet teakvogner bygget ferdig i løpet av sommeren, og godt i gang med 2 akslet reisegodsvogn. Disse skal henge bak et lite 3-akslet damplok, type Silver Lady fra Living Steam. I garasjen foregår bygging av sportraseer som jeg kan ha i hagen, og kjøre på i godt vær. Satser på 2,4 meter lange seksjoner som jeg skjøter sammen, og legger ut på en relativt flat plen. Skal bli spennende å prøve ut dette!
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2010 at 09:08
Jeg er godt i gang med et messingbyggesett av en NSB G2 fra Steinar&Steinar.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.