MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Valg av ballast
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Valg av ballast

 Post Reply Post Reply
Author
Hermann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 12 august 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hermann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg av ballast
    Posted: 06 august 2010 at 01:17

Noen her som har tips og ideer til hvilken type pukk/ballast man bør velge til Märklin C-skinner? Eventuelt farge? Hvilken type/farge ser mest norsk og realistisk ut? Kontaktene i skinnene må jo ikke brytes.

"Grus i drivverk på lok er ingen tjent med". Dette har skjedd en gang før (for flere år siden) når jeg prøvde meg, da brukte jeg veldig "fin stein/sand", uten å vite konsekvensene...


Edited by Hermann - 06 august 2010 at 01:35
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2010 at 07:49

Sjekk bloggen til Andreas her på forumet, han bruker C-skinner. Så anlegget hans på Kråkstadmessa, de seksjonene så veldig bra ut!

Svein A
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2010 at 10:00
Vi har gjort det på omtrent samme måte som Andreas, men vi malte C-skinnene brune først for å unngå at gråfargen skinner igjennom. http://gleng.org/lions/ (velg juli 07)







Mvh Heine, Gleng MJ-klubb
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.