MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Svipptur over Dovre
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Svipptur over Dovre

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Svipptur over Dovre
    Posted: 23 juli 2010 at 15:21
Gt. 5701 på vei nedover Drivdalen




Gt. 5704 på Hjerkinn stasjon.




Drivstua stasjon





Gt. 5732 mellom Fåvang og Losna stasjoner.




Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juli 2010 at 16:04
Tusen takk for at du legger ut 1:1 bilder her på forumet. Vi trenger mer av dette her til inspirasjon Clap
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2010 at 07:55
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Tusen takk for at du legger ut 1:1 bilder her på forumet. Vi trenger mer av dette her til inspirasjon Clap


Hvis man er på jakt etter 1:1-bilder til inspirasjon, er de dedikerte 1:1-forumene (jernbane.net og NJK) en nesten utømmelig kilde. Hos sistnevnte er det så langt lastet opp ca 120 tusen bilder.
Svein S
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2010 at 19:27
Flott mæ nogen hær au Thumbs Up
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2010 at 18:32
Tore: Der er alltid veldig trivelig å legge ut bilder når man får slike tilbakemeldinger, takk for det! Smile

Ses: Ikke alle er lesere på NJK eller jernbane.net, derfor velger jeg også å legge ut her, i tillegg til Jernbane.net, Stinsen og Smalspor. For min del har jeg valgt å ikke legge ut på NJK...

Bergsagel: Nettopp, det som er tanken, dette delforumet er ikke akkurat det med mest aktivitet på forumet..
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2010 at 18:52
Originally posted by Andreas Andreas wrote:


 For min del har jeg valgt å ikke legge ut på NJK...
Det kan jeg godt forstå. De flotte MJ-sidene i På Sporet under den forrige,dyktige redaktøren gjorde bladet til en meget lesverdig blanding av 1:1/1:87 - spesielt for de som er opptatte av NORSK jernbaneklubb. Under den nye redaktøren fylles bladet med båter og utenlandsstoff så det nesten ikke er plass til noe norsk. Og MJ er blitt helt borte. Bladet er blitt et nisjeprodukt med stoff for helt spesielt interesserte. Men heldigvis så er det bare å la være å kjøpe det.Cry
Det motsatte skjer med MJ-bladet,som har løftet seg opptil flere hakk i den senere tid med stoff for alle grupper innen vår mangfoldige hobby.Big smile
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2010 at 18:56
Originally posted by Andreas Andreas wrote:


Ses: Ikke alle er lesere på NJK eller jernbane.net, derfor velger jeg også å legge ut her, i tillegg til Jernbane.net, Stinsen og Smalspor. For min del har jeg valgt å ikke legge ut på NJK...



Nå har ikke jeg kritisert at du legger ut bilder her, men mitt innlegg var en kommentar til Tore som skrev "Vi trenger mer av dette her til inspirasjon". "Mer av dette" finner man altså på de nevnte steder. Samtidig kan det også være en nyttig informasjon for noen at disse nettstedene faktisk finnes og at de har masse bilder. At man i dag ikke er lesere på disse nettstedene behøver jo ikke være noe permanent situasjon for alle.


Edited by ses - 25 juli 2010 at 18:59
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.