MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ut på tur igjen...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ut på tur igjen...

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ut på tur igjen...
    Posted: 17 juli 2010 at 10:38
Drammensbanen er som mange sikkert har fått med seg, stengt og trafikken som ikke er innstilt blir dirigert over Roa - Hønefoss. Med andre ord mye større trafikk på denne linja enn det som er vanlig.

Jeg kastet meg derfor i bilen i går tidlig og satte snuta mot Grindvoll.  

På vei ut Drøbak hadde UP en av sine mer og mer hyppige fartskontroller, fart er som kjent den eneste årsaken til at det skjer ulykker i følge enkelte myndigheter, jeg tror nå andre faktorer som avstand til bilen foran, marginer ved forbikjøringer og at folk ikke følger med er mer farlig enn at jeg ligger litt over fartsgrensen. Ja nok om det, ble i hvertfall ikke noen ekstraregninger denne gangen heller...

Vel fremme på Grindvoll hadde jeg sett for meg en plass like øst for stasjonen, ved en overgang.


Først ut ble gt. 85801 (sannsynligvis) med El 14 2182.




Neste tog ble et biltog med Green Cargo Rc 2, usikker på tognummer, men lurer på om dette er biltoget til Cargolink Narvik - Drammen, som TÅGAB kjører for Cargolink med innleid lok fra Green Cargo.




Gikk meg en liten og fulgte linja langs en traktorvei og fant denne plassen. til et Bergenstog som kom like etter....




Etter Bergenstoget skulle det utifra grafen først komme 5800 og deretter 5502 før 5507 kom i andre retningen, de to førstenevnte så jeg aldri noe til, men 5507 kom. Valgte å ta plass nede ved stasjonen for dette toget.

5507 med 14 2199.




Så skulle det bli stille en stund, valgte derfor å sette snuta nedover mot Bjørgeseter stasjon på Gjøvikbanen.

Etter mye kvisting langs sporet har mange gjengrodde plasser langs Gjøvikbanen dukket frem igjen. Her fikk jeg et Green Cargo vognlasttog på en plass som ville vært et helt håpløst valg forrige gang jeg var på disse trakter..




Turen gikk videre nedover mot Harestua og videre mellom Stryken og Harestua tok jeg meg en stop og utforsket mulighetene. Helt
uforventet dukket en Di 8 711 opp som løslok, innstillingene på kamera var litt på bærtur etter forholdene, men ble nå et bilde. Noen som vet hva dette loket gjorde var på tur for?




Lurte litt på å dra hjem, da det var lenge å vente til noe annet enn 69-sett, men bestemte meg for å drøye et par timer til gt. 5504 skulle komme. Ble litt kjøring frem og tilbake, samt en hoggorm mindre i verden, før jeg fant en grei plass like nord for Styrken.

Det betalte seg å vente, dobbel Ce 119 i 5504, toget var også godt lastet. Dobbellok lukter av at 5502 som ikke dukket opp tidligere og 5504 ble slått sammen denne dagen.




Det var det for denne gang!
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Harpseal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 mars 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harpseal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2010 at 12:17
Nydelig, - igjen.
Fin start på helga..Clap
Kjell.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2010 at 12:20
Flotte Bilder!
Bra ferie det der....
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2010 at 20:40
Jeg likte bildet av di8"n! det ble faktisk ganske tøft!Thumbs Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2010 at 15:19
Takk for det!Smile 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.