MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Strømforsyning til Lenz LSV100
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Strømforsyning til Lenz LSV100

 Post Reply Post Reply
Author
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Strømforsyning til Lenz LSV100
    Posted: 16 juni 2010 at 21:46
Hei, har fått meg et Lenz Set 90 med LSV100 idag og lurer på om noen kan svare kjapt på hva slags transformatorer jeg kan bruke som strømforsyning. Jeg har et par Roco 10275 og to Marklin tranformatorer på hhv. 30 og 60VA. Kan noen av disse brukes?
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2010 at 00:35
Hei!
Ta for deg anvisningen for anlegget på Lenz sin hjemmeside, og der vil du se at den vil ha 15 volt med minst 60 va ytelse, så bruk den største. Les alltid anvisningen på anlegget på leverandørens hjemmeside for å vite hva som er viktig ved montering av anlegget.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2010 at 01:53
Hei og takk for svar, du har nok rett når du sier at jeg skal velge den største.

Jeg har søkt på nettet flere timer nå og fant en eldre bruksanvisning fra Lenz som sier at man kan bruke hvilken som helst modelljernbanetransformator, AC eller DC, sålenge den er kraftig nok til å kunne levere 5amp ved 16volt. Hvis ikke risikerer man bare at LSV100 kutter ut pga. overoppheting.

Tusen takk for svar. Jeg skal koble til Marklin 60VA imorgen og jeg håper det går bra.

Hvis andre har erfaringer eller innspill er det fortsatt veldig velkomment.
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.