MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan praktiserer du din MJ hobby?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvordan praktiserer du din MJ hobby?

 Post Reply Post Reply
Author
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan praktiserer du din MJ hobby?
    Posted: 17 mai 2010 at 23:36
Hvordan utøver folk hobbyen sin. Selv har det gått fra og må ha et anlegg som man kan kjøre fort i ring rundt, til mer selvbygging og "nagletelling". Hva er det du bruker tiden din til?

Noe jeg også har lurt på er, hva er det som ikke får deg til og bygge noe? ikke sånne hus bygge sett som lyser plastik lang vei. En messing vogn, et laserskårer bygge sett. Selvbygg fra bunnen av. For meg var det nokk, første forsøk måtte hvere perfekt! Det var ikke noe rom for feil.

Men noe som jeg må bli bedre på er, og ta med kameraet når jeg bygger! Glemmer det ofte.

Hilsen en undrene øystein

Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2010 at 16:06
Her går det i FREMO, lodde vogner i messing, få materiellet til å se realistiskt ut (smussing) og prøve å lage realistiskt landskap.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2010 at 19:16
Her går det og i FREMO. Skal bygge om stasjonen slik at den skal bli riktig. Så er det og planlegging av hobbyrom/bane. Innkjøp og litt bygging av byggesett til MJ kommer da og med...
Nærmer seg sommer og da blir det ikke mye MJ. Ikke glemme at de av oss som har jobb og barn ikke har mye tid til MJ!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.