MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Japansk N-skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Japansk N-skala

 Post Reply Post Reply
Author
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Japansk N-skala
    Posted: 10 mai 2010 at 22:05
Hei! Jeg har bestilt en japansk modelltrikk, laget av tomytec. Den er av skala 1:150, så jeg vet den ikke stemmer helt overens med europeisk n-skala, men mitt spørmål er: Vet noen hvilken skinneavstand disse kjører på. Er det standard 9mm skinner som man får kjøpt til n-skala her til lands, eller er det en annen avstand?

Legger ved link til bilde av modellen http://www.osbornsmodels.com/ekmps/shops/osbornsmodels/images/ig-03-b.jpg

Edited by baywatch4ever - 10 mai 2010 at 22:07
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2010 at 23:21

Hei!

Til tross for ulike N-skalaer (1:148, 1:150 og 1:160), er sporvidden lik med sine 9mm på kommersielle produkter.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2010 at 23:25
Kjempe flott! Tusen takk for svar:-)
Back to Top
Jolsen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2010 at 23:25
Hei
Jeg kjøpte akkurat Thomas toget fra Tomix i n-skala. Den kjører helt fint på standard 9mm skinner. Thomas freser nå rundt på mine H0e moduler.
 
Mvh John
Back to Top
Canary View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 20 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Canary Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2010 at 23:02
I Kløfta MJK har vi kjøpt n-skala trikker fra Tomytec, og er veldig skuffet. På et vanlig 0-12 volt system FLYR trikken rundt. Selv på 3v går trikken alt for fort.

Kjøp heller fra Tyskland, http://www.hoedl-linie8.de/HTML/PRODUKTE/TRAM/TRAM.HTM men skal du kjøpe flere, be om at de tester trikkene, slik at du får alle med omtrent samme fart på samme volt. (f.eks. 6v)

mvh
Bjørn Bednar
BTHB
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.