MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - BM 87
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

BM 87

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2010 at 14:09
Hei Asgeir!
 Oppfattet ikke dine inlegg som kritikk! - Bare positivt og informativt!
 
Dillemaet når man poster er ofte at man ikke kjenner "hele sannheten" - og når man får tilgang til ny/supplerende informasjon, så finner jeg det riktig og rettferdig å korrigere meg selv etter dette.
Jeg ser fra tidligere tråder at man spesielt må være varsom med kommentarer som kan oppfattes som kritikk av NMJ´s produkter - selv om man forsøker å holde dette så objektivt som mulig. Da er valget enten "å holde k..." eller å være ytterst saklig, faktabasert og rettferdig.
Derfor var åpningskommentaren min "rett skal være rett" i dette innlegget der jeg ville poengtere at dette med ombytting av "ekstratoglys" og sluttlanterner kun gjaldt 87b-modellen.
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2011 at 17:51
Nå er det et år siden denne modellen kom ut. Hvordan har det gått? Har NMJ levert nye kretskort?
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2011 at 14:00
Det er nok ikke kommet nye kretskort.
"Modifikasjonen" NMJ har foretatt, består i at de har demontert 1,5V-pærer og regulator til innvendig lys og montert 12-14V pærer direkte. De trekker følgelig ca. 80% mindre strøm og da strekker de fleste dekodere til. For de som kjører analogt, blir lyset avhengig av hastighet (spenning).
Foretrekker nok "min" løsning med 3V spenningsregulator og lysdioder fremfor det NMJ har kommet med - men jeg forstår at de nok ikke har lyst til å gjøre en så omfattende modifisering.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.