MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Et lite HO Layout.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Et lite HO Layout.

 Post Reply Post Reply
Author
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Et lite HO Layout.
    Posted: 05 mai 2010 at 09:55
Tenkte å dele noen bilder med dere fra mitt lille kjeller prosjekt som har vært i gang i  en manns alder snart. Er vel en 7-8 år siden jeg kjøpte startsettet nede på Hobbytrain etter at jeg og kona hadde tatt en tur til en eller annen mini messe utenfor Tønsberg.Ble noget fortapt i de flotte utstillingene der av modelltog,og ikke minst landskapet, så da ble det et sett fra HT, og en bunke med gml togblader jeg fikk med på lasset. Det var det en artikkel fra Dave Frary om byggingen av cactus valley, og den syntes jeg så fin ut. Så dette er min kopi av den, på en måte Smile
 
Grunnen til at dette har tatt så lang tide er det vanlige med "tid", men også at jeg sussler med så mye annet ved siden av, som rc helikopter , sykling ,  bilder , byggesett og 3 unger som spiller ball og danser, så det går litt i røkk og napp. Også blir man jo litt satt ut av de flotte bilden i alle bladene og forumer rundt omkring, så jeg vil jo ha det så strøkent så mulig, landskapsmessig, også blir det ikke helt som man ønsker, så går jeg litt lei og legger det på "hylla" en stund, for så å prøve igjen.
Ok nokk snakk. Ta en titt og kom med innspill og tommel opp eller ned.
 
 
 
 
 


Edited by maxmekker - 05 mai 2010 at 10:27
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2010 at 10:27

Hei!

Thumbs Up
 
Likte de andre klippene dine også. Har selv en Pzkfw III fra Heng Long.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2010 at 10:49
Hehe, panser er en av mine andre svakheter.(driver med den i 1/16, og en tiger 322 i 1/35 og en KT i 1/48)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2010 at 11:57
Hei!
 
Har du "pimpet" Heng Long Tigeren med metallbelter og annet tilbehør fra TankZone?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2010 at 12:31
Nå er det allerede full avsporing her, hehe
 
Les her :http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/46057-Da-er-jeg-i-gang-med-tiger-n
 
tror du ser bildene selv om du ikke er logget på,ellers i korte trekk. Lowerhull/belter/3-1 girkasse
sprockets og idler i metall og maskinpistol i metall  + masse lakering og "skading" og ikke ferdig ennå. 
Deler har jeg kjøpt her: rctank.de
 
Stian
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2010 at 23:33
Fått gjort litt mer arbeid i det siste.

Edited by maxmekker - 22 mai 2010 at 00:41
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2010 at 00:46
noen bilder til
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2010 at 10:18
Meget pent arbeid her ja. Skal bli spennende å følge dette videre!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2010 at 15:55
Dette var saker, her skal det følges nøye med fremoverWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2010 at 21:52
Ok folkens. Kan trenge et par tips her for å komme videre. ta en titt på bildene å kom med noen "dette ville jeg ha gjort"
 
Skal jeg gå for mest mulig landskap, eller skal jeg klemme inn et par gamle bygninger.
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2010 at 21:55
Samme her. Litt usikker, men jeg kommer til å trimme litt på skummpartyet bak så det blir litt mer plass til noen bygninger og gate. Samt at det ene sporet som gikk rett under broen nå er fjernet
,for det førte ingen steder. Kom gjerne med inspill.


Edited by maxmekker - 27 mai 2010 at 21:56
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2011 at 23:16
 


Edited by maxmekker - 27 januar 2011 at 23:20
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2011 at 23:22

Legger ut noen bilder til siden det nå er mulig igjen.

Mer kommer
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2011 at 23:24
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2011 at 00:37
Mye bra landskapsbygging her, men mange steder ligger fjellskjæringa farlig nære sporet, ser det ut til.
Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2011 at 00:57
Et annet tips er å lodde skinneskjøten mellom fleksiskinnene på ytterprofilen før du bøyer den til kurve for å unngå slik knekk i sporet som det ser ut til at du har på midterste sporet nederst i siste bilde.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2011 at 15:53
Jepp, men saken er at jeg var ung og uerfaren når jeg startet med dette for 9 år siden :-)
siden har det har det vært et on and off prosjekt siden jeg duller med så mye annet. Så skal jeg være ærlig så gidder jeg ikke å gjøre noe med det. Nå går jeg for å få landskapet ferdig og noen gode bygninger på plass så familie og unger kan komme ned å se på togene kjøre:-) 
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2011 at 15:54
Originally posted by ses ses wrote:

Mye bra landskapsbygging her, men mange steder ligger fjellskjæringa farlig nære sporet, ser det ut til.
 
Alt er testet og godkjent.De var ikke så nøye på 50/60 tallet.LOL 
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2011 at 23:31
her er en liten teaser på hva jeg driver med nå. skal fylle en av de tomme plassene. mer komme når det er ferdig.


Edited by maxmekker - 05 februar 2011 at 23:32
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2011 at 23:01
Litt mer har blitt gjort den siste uken. Bildene kommer inn litt hulter til bulter, beklager det. gjort

Edited by maxmekker - 09 mars 2011 at 23:03
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2011 at 23:08
Basen er ikke klar ennå, mer heki grass skal på samt flere detaljer og plassering av trær(uten base). Liker disse gress mattene godt. Lett å få til litt stående gress uten å måtte kjøpe mye utstyr.
Testet litt på noen små plater først.
 
.
Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2011 at 21:01

Fikk et par ting i posten i går fra Model Scene serien. Trengte å bryte opp litt i Woodland tre klysene mine.  Gress mattene deres og busker/trær ser veldig bra ut. Eneste er at mattene er litt vanskelig å strekke ut over et område synes jeg.De er tykke og mange av de har små stener og andre detaljer i matten. De må nesten legges på som et marsipanlokk over området de skal dekke..

Back to Top
maxmekker View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote maxmekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2011 at 13:28
Et par snutter:
 
 


Edited by maxmekker - 20 mars 2011 at 10:34
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.