MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roco/ NMJ-vogner på eBay?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco/ NMJ-vogner på eBay?

 Post Reply Post Reply
Author
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco/ NMJ-vogner på eBay?
    Posted: 03 april 2010 at 21:54
Hei,
 
Jeg ser at det på østerriksk e-bay er noen NMJ/ Roco-vogner jeg ikke kan huske å ha sett. Prisene er allerede svært høye.
 
 
 
 
Spesielt post/konduktør-vognen synes å være langt fra "bare" en vanlig omlitrering. Er dette gamle ferdigmodeller, eller er det selvbygde byggesett?
 
Noen som vet mer om dette? Big smile
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2010 at 23:15
Hei
For meg ser ingen av de aktuelle vognene ut til å være standard Roco-vogner. Post/reisegodsvogna har bla nye stag under og i allefall Collektor Modell ved B.Bratz har levert tilsvarende vogner. De øvrige har i allefall fått "ny realistisk teakkledning". Dersom post /reisegodsvogna er levert av CM og er urørt er 100 Euro meget gunstig. Den blir nok dyrere Wink
 
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 02:47
Vognene var utrolig fine også!Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 10:38
Post/reisegodsvognen har samme vognnummer og ser likedan ut som Bratz" CM-51. Men jeg ser at noen av de andre vognene er merket NMJ, og jeg kan ikke på noen av eskene se noen merking med Collector Models.
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 12:48
Jeg spurte selgeren om dette kunne være CM-modeller og fikk følgende svar:

"Das kann schon sein, ich weiß es aber nicht genau. Gekauft wurden diese Wagen seinerzeit als Neuigkeiten auf der Nürnberger Messe. Aber von wem genau, kann ich leider nicht mehr in Erfahrung bringen."

Vognene ble altså kjøpt som nyheter på messen i Nürnberg, men han vet ikke av hvem.


LG
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 14:45
Da tror jeg selgeren enten tar feil eller lyver, for på Nürnbergmessen foregår det ikke salg av modelljernbane til privatpersoner i det hele tatt...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 16:17
Sikkert ikke, men mellom privatpersoner som møtes kan nettopp slikt salg skje. Embarrassed
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 16:24
Joda, men da har de neppe møttes på Nürnbergmessen som er en lukket fagmesse for bransjefolkWink (Selv om en og annen privatperson nok er invitert med av en forhandler)
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 16:34
Vognene kan vel sånn sett være "kjøpt" i betydningen bestilt på messen?
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 21:31
NMJ hadde i sin tid noen messing byggesett av bl.a. en postvogn og om jeg ikke er helt på bærtur gjorde de vel noen omlakkeringer av vanlige vogner også. Kan være noen av disse vogner.
Jeg legger ellers merke til at esken sier NMJ, Sørumsand. Så dette er gamle vogner!
Back to Top
AT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 22:16
Eg trur postvogna(messing overdel + Roco underdel) var eit samarbeid mellom NMJ/Philotrain.
 
Levert  både som byggesett og ferdigmodell.
 
Begynnelsen av 90 talet?
AT
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 22:42
Den 2 og 3 klasse vogna har og nye stag under.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2010 at 23:22
Dette ser ut som de vognsidene som NMJ i sin tid produserte. Det er messingbyggesett fra Philotrain lik de som Scandinavian Miniatures hadde. Jeg så noen ferdigbygde i butikken (var det tidlig 90-tall?). Noen av disse kan jo Finn ha solgt på Nürnbergmessen? Jeg sitter faktisk med et slikt byggeset i hånda akkurat nå, av en B31 type 1 (6 store vinduer). Har etpar kubikkmeter MJ-materiell som jeg sorterer om i esker og registrer på PC"en i disse fridager. Kjekt å vite hva som er hvor ...   
En annen sak - under nye produkter la jeg inn mulighet for Skd 204 i byggesett, om nok interessenter melder seg ?
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2010 at 15:30
Originally posted by Arne Lie Arne Lie wrote:

Hei
For meg ser ingen av de aktuelle vognene ut til å være standard Roco-vogner. Post/reisegodsvogna har bla nye stag under og i allefall Collektor Modell ved B.Bratz har levert tilsvarende vogner. De øvrige har i allefall fått "ny realistisk teakkledning". Dersom post /reisegodsvogna er levert av CM og er urørt er 100 Euro meget gunstig. Den blir nok dyrere Wink
 
mvh
Arne L
Har spurt Bratz, og han forteller at det ikke er vogner av hans produksjon. Flere detaljer er annerledes.
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 23:31

Postvognen er nå 203 Euro, 2/3 klassevognen 172 Euro. Begynner å bli dyrt for den som får tilslaget, dette!

Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.