MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO i Model Railroad Planning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO i Model Railroad Planning

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO i Model Railroad Planning
    Posted: 17 mars 2010 at 20:36
Jeg sluttet å abonnere på Model Railroader for mange år siden, etter mer enn to tiår med månedlige blader i postkassen.  Hovedgrunnen var at bladet gjentok seg selv og ikke tilførte meg noe nytt, og at jeg hadde gått over fra US N skala til norsk H0.  Allikevel lar jeg meg ofte friste til å kjøpe et blad i ny og ne; ikke minst spesialutgavene som f eks "Model Railroad Planning" (MRP).  Som oftest blir jeg litt skuffet fordi de anleggene som gjennomgås enten er alt for store eller for lite tilpasset for norske forbilder.  Men i dag fikk jeg en opptur.  Årets MRP har en artikkel om en nederlender med et H0 anlegg etter US forbilde i en garasje, der deler av anlegget er Fremo moduler.  Artikkelen har også en relativt fyldig beskrivelse av hva Fremo er og beskriver også noe som heter "Free-mo" i USA.  Anlegget er for øvrig beskrevet her:
 


Edited by Morten Jacobsen - 17 mars 2010 at 20:37
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.