MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Endestykke - tegninger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Endestykke - tegninger

 Post Reply Post Reply
Author
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Endestykke - tegninger
    Posted: 14 februar 2010 at 17:08
Heisann
 
Er det noen som har tegninger for endestykker i 1:1 skala? så jeg kan printe ut på plotter og tegne av? Lettere enn å tegne ut fra målene synes jeg :) Har prøvd å lete på FREMO-Norge sine sider men de er jo SVÆRT lite informative...
 
//Morten
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 17:27
De tegningene jeg fant på nettet, enten på de norske eller tyske sidene, var i pdf-format, og de kan skaleres til 1:1.
Svein S
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 17:34
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 17:39
Men denne må man vel forstørre opp selv og passe på at lengden er 500mm.... og siden selve malen ikke dekker hele bildet vil man måtte prøve seg fram. Var litt derfor jeg var på jakt etter noe som allerede var i 1:1... ikke som jeg selv må justere til korrekt størrelse..
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 18:52
Jeg tror 200 % blir riktig. Men det er jo ikke noe vanskelig om det ikke skulle være 200. Ta en 100 %, skriv den ut på papir, ta et mål og sammenlign med hva det burde være, så får du prosenten rett ut, sett den så inn på nytt der du skalerer for utskrift, og skriv ut på nytt.

Jeg skrev ut på papir i 1:1 og har brukt det som mal for å skjære ut, så metoden er grei, den.
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 18:53
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Denne? http://www.fremo-norge.org/normer/endestykker


Men det er ingen pdf, så da er den ikke så veldig lur å forstørre opp.

Her er lenken til hele normsettet i pdf. Bakerst finner man alle endestykkene.
FREMO 3.02

Edit 18:58: Lagt til lenke til normsettet.


Edited by ses - 14 februar 2010 at 18:58
Svein S
Back to Top
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 19:16
Supert.. disse mener du skal bli bra på rundt 200% prøve meg fram i morgen da. takk for linken.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.