MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjemmeside oppstart
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjemmeside oppstart

 Post Reply Post Reply
Author
PIO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PIO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjemmeside oppstart
    Posted: 05 februar 2005 at 21:07

Hallo alle sammen !

Jeg har satt meg mål om å lage ei hjemmeside for meg og min familie. I den forbindelse må jeg jo lage en side om modelljernbane. Tenkte å legge inn en egen side her med linker. Er det noen som vet om det finnes regler om offentliggjøring av linker til andres hjemmesider. Kan man helt uten noen nærmere tillatelse legge ut linker til sider for både private, butikker, klubber osv.

Er takknemlig for synspunkter på dette.

Har du en hjemmeside som du ønsker jeg skal legge inn link til er det bare å si fra.

Med hilsen Svein Erik.
En Hedmarking som har blitt guttunge igjen og trives med det !!

<a href="http://home.broadpark.no/~sesahli/">Sjekk gjer
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2005 at 00:55
Du kan trygt legge ut lenker til både privat sider, butikker m.m. Du kan også legge ut lenker til bilder. Min hjemmeside finner du på www.heggeseth.no . her er tog i både 1:1 og 1:87. Lykke til videre.
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
PIO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PIO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2005 at 12:49

Hallo !

Takk for opplysningene. Håper siden min er oppe i løpet av en ukes tid. Driver med litt oppsett og layout nå.

Med hilsen Svein Erik.
En Hedmarking som har blitt guttunge igjen og trives med det !!

<a href="http://home.broadpark.no/~sesahli/">Sjekk gjer
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2005 at 20:11

Hei Svein Erik!

Å legge inn linker til andre sider mener jeg du kan gjøre uten videre. For min del har jeg pleid å varsle "link-eieren" med en e-post (slik at han eventuelt kan linke tilbake til min... ).

Avhengig av nettstedet du legger ut din hjemmeside på, bør du imidlertid være litt forsiktig med linker til butikker. Noen "web-hoster" sier i sine regler at man ikke skal bruke nettstedet til forretningsvirksomhet og slikt, så her kan det lønne seg å lese regelverket (hvis man ikke har sin egen server, da).

Vel, dette var bare mine synspunkter. Lykke til med hjemmesiden!

Mvh Jon S.
En gammel barnesang sier: "Har du en hobby som du er blitt glad i, så trenger du ikke å kjede deg mer."

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2005 at 23:35
Originally posted by Jon S. Jon S. wrote:

Noen "web-hoster" sier i sine regler at man ikke skal bruke nettstedet til forretningsvirksomhet og slikt, så her kan det lønne seg å lese regelverket (hvis man ikke har sin egen server, da).



Jeg tror ikke det er noe problem så lenge det er en linksamling hvor du ikke tar betalt for å linke til butikkene. Hvis ikke hensikten er å tjene penger på det er det sansynligvis bare å linke i vei.

Mvh Heine

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2005 at 23:52

Og en av de beste linksamlingene som finnes til norsk MJ, er det nettopp Heine som har.

Det er utrolig hva du har fått til der, Heine!

Knut

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.