MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - HobbyTrain legger ned?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

HobbyTrain legger ned?

 Post Reply Post Reply
Author
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: HobbyTrain legger ned?
    Posted: 24 januar 2010 at 20:12
HobbyTrain annonserer at de vil stenge butikken i løpet av mars/april i år om det ikke kommer til nye og yngre krefter. Isåfall er Per Ivar Bye interessert i å fortsette, for butikken går godt. Her har mj-interesserte sin store mulighet. Det er rimelig husleie i butikklokalene og en overtakelse vil nærmest være å overta stafettpinnen med fulle hyller og innarbeidet merkenavn!
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 21:01
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

HobbyTrain annonserer at de vil stenge butikken i løpet av mars/april i år om det ikke kommer til nye og yngre krefter. Isåfall er Per Ivar Bye interessert i å fortsette, for butikken går godt. Her har mj-interesserte sin store mulighet. Det er rimelig husleie i butikklokalene og en overtakelse vil nærmest være å overta stafettpinnen med fulle hyller og innarbeidet merkenavn!
Da håper jeg at det er noen der ute som kan være med å drifte HobbyTrain! Smile Dessverre bor jeg litt for langt unna...
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 21:24
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

HobbyTrain annonserer at de vil stenge butikken i løpet av mars/april i år om det ikke kommer til nye og yngre krefter. Isåfall er Per Ivar Bye interessert i å fortsette, for butikken går godt. Her har mj-interesserte sin store mulighet. Det er rimelig husleie i butikklokalene og en overtakelse vil nærmest være å overta stafettpinnen med fulle hyller og innarbeidet merkenavn!
Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å jobbet her, skulle ønske det ikke lå så langt unnaConfused
Bor på Skedsmokorset, så Drammen blir for langt unna....SYND !!
Er det andre som har jobbmulighet innen MJ i litt mer sentrale områder, så gi et signal !!!!
Det hadde vært drømmenBig smileBig smile
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2010 at 23:36
Det er det verste jeg har hørt, Hobbytrain er min favorittbutikk. Hvor er det de har annonsert denne triste nyheten?
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2010 at 07:31

 

Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

Hvor er det de har annonsert denne triste nyheten?

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7205

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 11:06
Lys i tunnellen!! Takket være forum-jungeltelegrafen har det dukket opp en rekke interessenter til å overta HobbyTrain. Både som kveldsåpen butikk og på heltid/dagtid. La oss inderlig håpe at noe av dette går i boks.Clap
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 14:52
Ahh...god nyhet med lys i tunnellen...Bare det ikke er møtende tog Wink. Håper det ordner seg med ny og entusiastisk eier. Jeg har vært i butikken i Drammen noen ganger, og finner alltid masse av interesse, særlig for meg som bygger mye selv. Og det er svært sympatiske priser, og de skaffer deg det du trenger om de ikke har inne. Absolutt TOPP service, hyggelige gutter!
Skjønner at jeg må ta meg en tur ganske snart igjen!
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 15:28
Tiden går......Hobbytrain består! Wink  
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 17:03
Thumbs Up
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 19:19
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Tiden går......Hobbytrain består! Wink  
Gratulerer Morten!!! Bedre mann kunne vi ikke få på den rette siden av hovedstaden.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 21:23
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Tiden går......Hobbytrain består! Wink  
Gratulerer Morten!!! Bedre mann kunne vi ikke få på den rette siden av hovedstaden.
Takk,takk.....for ikke å snakke om på rette siden av Lågen Wink
 
er på banen/bak disken i begynelsen av august....frem til det,god sommer til deg og alle andre her på forumet Smile
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 21:25
Flott at noen tok ansvar! Smile
Lykke til!
Christian L.
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 22:03
Nå var der mange som puster lettet ut...godt at denne flotte butikken består. Og for ikke å snakke om en fantasisk posetiv mj-fyr....
 
Gratulere Morten og lykke til.....SmileStarBig smile
 
Hilsen Erik K
Hilsen

Erik K
Back to Top
TA View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 oktober 2005
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 22:05
Dette var jo fabelaktig! har handlet mye hos gutta i drammen, og vil gjerne fortsette med det, så lenge man klarer å holde ett noenlunde nivå i N-skala-avdelingen...
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2010 at 23:33
DET ER BRA Å FÅ EN SÅ DYKTIG MANN TIL Å OVERTA, DA KAN DET FORSATT BLI EN MENING MED Å REISE TIL DRAMMEN.
HAR HANDLET FAST DER I 5-6ÅR.
SÅ DA KOMMER JEG IGJENN I AUGUST, GLEDER MEG.
 
LYKKE TIL
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2010 at 00:02
Bra! Hobbytrain har vært min favorittbutikk i 9år og det gleder meg stort at butikken fortsetter med nye krefter. Gratulerer til ny eier og takk til de gamle som har drevet en usedvanlig hyggelig og bra butikk i 25år. Takk!
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
El Loco View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 13 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote El Loco Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2010 at 08:31
Gratulerer så mye! Fantastisk at en av norges fremste mj- guruer skal drive denne fine butikken! Jeg gleder meg allerede, og øyner håp for min egen märkliniserte mj-fremtid! Jeg har en mistanke om at en vil kunne få hjelp til det meste her! Og det kommer jeg (og mange andre) til å trenge!Smile Jeg ønsker deg all mulig lykke og hell, Morten, og jeg håper at geskjeften kommer til å gå kjempebra! MJ-Norge trenger både deg og Hobbytrain! Håper du finner tid til forumet innimellom, dine blogger er SVÆRT inspirerende! God sommer, og lykke til!!!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.