MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Anyrail
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Anyrail

 Post Reply Post Reply
Author
Jacobsen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Anyrail
    Posted: 21 januar 2010 at 19:27
Hei.

Er der noen her der har godt greie på Anyrail..??
Jeg har prøvt at lave en spor plan, men jeg får det ikke helt til.. Angry

Jeg har et annlegs område på lgd. 2800 mm og brd i den ene enne 1000 mm og brd i den annen ende 1450 mm. Litt som et L.  Jeg får ikke helt til det med at lave et omrids/streg rundt det hele så jeg kan se det aktuelle område. Jeg får det kun som et stort område.. 

Håber der er noen der veit hvad jeg gjør forkert.. Smile
Mvh
Jacobsen
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2010 at 23:38
Hei !
 
Jeg har ganske god greie på AnyRail, send meg en pm med ditt tlfnr, så kan vi prates !
Området dit ser kanskje noe slik ut ? 280cm langt, 100cm dybde i den ene enden og 145 cm i den andre ?
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Jacobsen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2010 at 20:12
Det ser mye godt ut det der. Men hvordan fik du lavet stregerne og hvordan fik du det inneni skravert grå, samt hvordan fik du det så småt at det syns som det du har lagt her i tråden...???
Når jeg får det op som jeg gjerne vil, bliver det stort, men ville jo gjerne have det litt mindre..??

Vi kan evt. ta en tlf søndag etter. 12.00..!!! (har rettet det til søndag. :-) )

Etter og ha tenkt og vudert på den løsning du kom med gjør jeg litt om på planerne mine og bruger dit forslag, men bare speilvendt. Smile




Edited by Jacobsen - 23 januar 2010 at 11:09
Mvh
Jacobsen
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 15:08
Vi kan snakkes etter kl. 1200 på søndag, så kan vi gå igjennom dette på tlfBig smile.
Dersom du og jeg har oppe programmet samtidig, går det fintClap.
 
Send meg en personlig melding med ditt nr. så ringer jeg deg !
Ha en fin lørdag !
 


Edited by LokoJon - 23 januar 2010 at 15:09
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Jacobsen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 19:46
Ja så har jeg prøvet at laste noe opp med /fra AnyRail. Men jeg får det ikke til, er der noen som veit hvordan man gjør..?? Smile

Jeg får opp at filen skal være ""zip"" ""rar"" eller ""pdf""...??? Disse findes ikke i AnyRail.


Edited by Jacobsen - 27 januar 2010 at 19:50
Mvh
Jacobsen
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 20:17
Hei !
 
Du må eksportere sporplanen fra Anyrail som JPG(bilde) fil og lagre bildet lokalt i feks. dine dokumenter.
For å vise dette bildet må du velge knappen her ovenfor "Sett inn bilde" og så importere dette inn her i innlegget ditt. Pass på at bildet ikke er større enn 750 pixler i bredden.
Da ser det ut som bildet jeg importerte tidligere i tråden.
 
Du må ikke velge knappen her som heter "Fil", da får du feilemeldingen du oppgir.....Wink
 
Ring meg igjen hvis du ikke får det til Big smile
 
Lykke til !!
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Jacobsen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 21:01
Så prøver jeg lige igjen..

Nei det virker ikke... Cry




Edited by Jacobsen - 27 januar 2010 at 21:03
Mvh
Jacobsen
Back to Top
Jacobsen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 21:08


Ja så tror jeg at jeg fik det til... Endelig.. Big smile




Edited by Jacobsen - 27 januar 2010 at 21:09
Mvh
Jacobsen
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 22:43
Flott - Bravo Clap
Men det virker som bildet er "klemt" litt sammen sideveis.....
Dersom du justerer bildet ned fra XXX pixler til 750, må du justere høyden i samme forhold.
F.eks. har du et bilde som er 1000x1000 pixler, også justerer du bredden til 750 pixler, da blir høyden feil i forhold til bredden. Du må altså justere både høyde og bredde til 750 pixler for at folholdet mellom høyde og bredde skal bli liktWink
Alternativt gjør du størrelsejusteringen i et eksternt bilderedigeringsprogram på forhånd.
Det gjør jeg, slik at jeg har alltid to mapper i mine dokumenter, en for bilder i full størrelse, og en med de samme bildene i redusert størrelse for nettbruk. 
Da går de raskere å importere på MJF"sidene i og med at filene er mindreBig smile
 
Gleder meg til å se fortsettelsen uansettStar
 
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2010 at 22:48
Hei !
 
Hvordan går det med prosjektet ?
Håper du får det til Wink
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.