MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Uhlenbrook og Marklin styring
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Uhlenbrook og Marklin styring

 Post Reply Post Reply
Author
aleksander View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 18 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aleksander Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Uhlenbrook og Marklin styring
    Posted: 21 januar 2010 at 18:58
Hei,
 
Nå er det to år siden vi har sett på modelljerbanen vår og en del har gått i glemmeboka. I jula fikk vi imidlertid gjort en del med banen og dermed har jeg et par tekniske spørsmål.
Vi har en Uhlenbrock Intellibox og diverse lok med DCC og Motorola dekodere som fungerer greit. Jeg har imidlertid et par Marklin lok hvor ny motor og dekoder (60760) ble satt inn og jeg husker nå at jeg ikke klarte å konfigurere adresser etc. fra Intelliboxen. Tror jeg prøvde noen infløkte prosedyrer uten å lykkes den gang. Ser også at det har kommet en god del nytt på dekoderfronten med blant annet Mfx dekodere hos Marklin og ESU som sikker har samme problemet.
 
Kan jeg f.eks. kjøpe en Marklin Mobil Station og konfigurere lok med C90 (60760) og Mfx dekodere?
Kan Mobil Station benyttes med en overgang(?) til Intelliboxen for kjøring, i så fall kan jeg styre lok fra Intelliboxen og Mobil Station samtidig (Mfx)?
 
Andre forslag tas i mot med takk! Jeg har for liten tid til å surre med alt mulig så løsninger kan godt være å kjøpe inn en dings eller to :-) (Jeg har en del eldre Marklin lok som skal digitaliseres, de må ha last regulering, dessuten ønsker jeg men et nytt fancy med Mfx dekoder)
 
Mvh
Runar
 
 
 
 
 
 
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2010 at 08:30
Jeg har bare et lite Wink svar til deg.
Du kan koble en Märklin Mobil Station til "Intellibox-systemet" med Art.-Nr. 63810 mobile station Adapter. Sjekk ut http://www.uhlenbrock.de/
Bjørn Egil
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2010 at 11:53
---

Edited by KjellAn - 26 januar 2013 at 10:42
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
aleksander View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 18 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aleksander Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 21:38
Takk for svar. Løsningen når det gjelder nevnte dekoder blir vel å få konfigurert den i butikken eller alternativt å få tak i en gammel Central Station på nettet for å gjøre det selv. Nye styringsbokser fra marklin og ESU er også på vei ser jeg men blir unødvendig dyrt for kun dette problemet. De kan kanskje friste med annen funksjonalitet .. :-)
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.