MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - DCC fra ulike leverandører
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

DCC fra ulike leverandører

 Post Reply Post Reply
Author
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DCC fra ulike leverandører
    Posted: 07 januar 2010 at 23:13
I klubbsammenhneg  (HMjK) så har vi DCC (Digitrax)  som figitaklstyring per i dag.  Eter som behovene og ønskene øker og også erfaring og anleggsstørrelse øker er vi inne på tanken å bruke en "boks" ala IB II eller en annen kontrollboks med grafisk sillverk på en skjerm for å styre et skifteområden, samtidig som den vill fungere som Booster.  Dette er noe jeg ikke finner hos Digitrax, men hos fler andre.  Er det noen som her gode eller, ikke minst dårlige, erfaringer med komponenter fra ulike produsenter? 
Back to Top
olavm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote olavm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2010 at 14:00
Hei
Siden dere allerede benytter Digitrax så tar jeg utgangspunkt i det systemet.
Utstyr fra andre leverandører kan benyttes uten problemer - du kopler utstyret sammen via LocoNet. (dersom nytt utstyr skal styres via LocoNet).
 
For å komme nærmere det dere ønsker foreslår jeg at dere utvider med LocoBuffer, som gir en USB-tilkoplingsmulighet. Og da åpner mulighetene seg for mye rart og kjekt!
 
Kople til en PC, installer jmri programvare - DecoderPro for programmering av dekodere og ikke minst PanelPro for nettopp det du var ute etter.
 
Se http://www.jmri.net/ for disse programmene - de er frivare.
Jeg tukler litt i disse baner selv, og er foreløpig meget fornøyd med mulighetene som denne utvidelsen av Digitrax-anlegget gir!
mvh Olav
OlavM
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2010 at 00:41
Hei.
Full støtte til Olav.
 
Skal dere ha grafisk stillverk er jo PC tingen. Selv benytter jeg TrainController fra Railroad & Co.
 


Edited by jhh61no - 09 januar 2010 at 00:41
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2010 at 09:30
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

I klubbsammenhneg  (HMjK) så har vi DCC (Digitrax)  som figitaklstyring per i dag.  Eter som behovene og ønskene øker og også erfaring og anleggsstørrelse øker er vi inne på tanken å bruke en "boks" ala IB II eller en annen kontrollboks med grafisk sillverk på en skjerm for å styre et skifteområden, samtidig som den vill fungere som Booster.  Dette er noe jeg ikke finner hos Digitrax, men hos fler andre.  Er det noen som her gode eller, ikke minst dårlige, erfaringer med komponenter fra ulike produsenter? 


Hei
Hvis dere lurer på å integrere en pc i annlegget. Da anbefaler jeg ett besøk hos AskerMjklubb til helgen for å se på dette med hvordan ett annlegg fungerer med pc styring.
De har denne helgen åpent for publikum.


Hilsen NilsSmile
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 00:09
Hei dette er jeg veldig interessert i, vil gjerne se. Når er det åpent?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,074 seconds.