MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vom tiefen Fjord in Himmelshöhen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vom tiefen Fjord in Himmelshöhen

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vom tiefen Fjord in Himmelshöhen
    Posted: 26 november 2009 at 21:18
Jeg har sluttet å abonnere på andre blader enn de jeg får som medlem i MJF og NJK.  Grunnen er at jeg mener at de gjentar seg selv (og tar for mye plass).  allikevel går jeg i hyllene på Narvesen og snuser etter noe spesielt.  I dag klarte jeg ikke å legge et MIBA spezial tilbake til hyllen, men måtte ta det med til kassen for betaling.
 
Bladet har tittelen "Plan die Bahn" og inneholder masse god informasjon om anleggsplanlegging for store og små rom.  Dette har jeg imidlertid lest i mange blader før.  Grunnen til at bladet ble med meg hjem, var en artikkel mot slutten som i tekst og bilder (tegninger) viser et norsk anlegg med temaer fra Bergensbanen, Flåmsbanen og Rjukanbanen.  Fasinerende og inspirerende.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 21:36
Hva var prisen på bladet? dette virket interesangt!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 21:38
125,-
Svein S
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2009 at 13:47
Hei!
 
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg har sluttet å abonnere på andre blader enn de jeg får som medlem i MJF og NJK.  Grunnen er at jeg mener at de gjentar seg selv (og tar for mye plass). (...) Grunnen til at bladet ble med meg hjem, var en artikkel mot slutten som i tekst og bilder (tegninger) viser et norsk anlegg med temaer fra Bergensbanen, Flåmsbanen og Rjukanbanen.  Fasinerende og inspirerende.
 
Jeg kjenner meg igjen i og er forøvrig helt enig med deg hva der angår "gjentakelse" i mj-bladene, men i stedet for å kutte dem helt ut har jeg heller begynt å abonnere på andre titler. Spesiellt synes jeg mange av de britiske tidsskriftene har en litt spennende vinkling og litt annen tilnærming til mj som hobby. De tar riktignok mye plass etterhvert, så jeg tar ut det stoffet som er mest spennende og donerer samtidig noen til den lokale mj-klubben.
 
I likhet med deg tok jeg også med meg det siste Miba Spezial fra Narvesen her om dagen, men til forskjell fra deg var det fordi jeg fant de noe enklere planene og anleggsprinsippene "Steburg" Ost og "Berrow Branch" interessante.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.