MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mitt lille Ålesund i salongbordet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mitt lille Ålesund i salongbordet

 Post Reply Post Reply
Author
Jan-M. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan-M. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mitt lille Ålesund i salongbordet
    Posted: 20 november 2009 at 21:10
Da har jeg lagt inn et par bilder av modellhusa fra Ålesund som jeg bruker i salongbordet mitt.
  
 
JMO
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2009 at 09:18
Dette var interessante bilder som jeg gjerne skulle ha sett i større format! Har du mulighet til å vise oss dem i en større størrelse? 

Bygningene er flotte - hører gjerne mer om dem også! Smile
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 10:48
Stilig! Håper det blir mulig å følge byggingen av saloongbord-layout"en!?
Back to Top
LarsBB View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsBB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2009 at 19:02
Fantastisk kult med annleg i salongbord,håper på bilder fremover!
Back to Top
Jan-M. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan-M. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2009 at 20:43
Hei. Husa er laget av gullsmed Mjelva i Ålesund. Han har egen nettside søk på http://www.mjelva.no/ De er helstøpt i et plastmateriale. Fikk ett ikke salgbart hus, for å prøve å få lys i husa Da jeg forsøkte å hule det ut, så luktet det glassfiber. Har gitt opp tanken på å få lys i husa, da sjangsen for å lage hull i gjennom veggen er for stor. Med dagens led, og fiberoptikk, så er det fullt mulig å få lys i vindua. Siste tilskudd på husa er Ålesund kirke. Skalaen på husa varierer fra 1:200 til 1:300, Men det vises ikke i et sånt anlegg. Kirken er 1:300 Legger med ett bilde, blir det bra så kan jeg legge inn fler siden. Er kommet litt lenger enn det bilda viser, men det skal jeg komme tilbake til senere

JMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.