MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - kan man ombygge likestrøms lok
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

kan man ombygge likestrøms lok

 Post Reply Post Reply
Author
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: kan man ombygge likestrøms lok
    Posted: 26 januar 2005 at 10:50

kan man ombygge likestrøms(roco) lok til vekselstrøm(marklin) og kjøre det digitalt? har hørt no om det men er ikke sikker.

og vil det lønne seg?



Edited by crasyhh

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2005 at 10:59

Det går helt greit.

Den største utfordringen vil i enkelte tilfeller være å få plassert "støtteskinna" (=slepeskoen  )

Bjørn Egil
Back to Top
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2005 at 11:58

Ja det går bra, mange forhandlere kan være behjelpelige og.

Angående nye Roco modeller så leverer Roco de fleste av sine modeller nå også for Märklin sitt system, også med digitaldekoder.

Mav, som og synes märklin er best, dog ingen fanatiker!!!

Back to Top
MagneH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MagneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2005 at 13:42

Det er ofte liten plass til slepesko på de boggier som det er drift på. Jeg har en Roco EL16 som ble kjøpt i vekselstrømsversjon, og der har de fjernet driften på den boggien som slepeskoen ble montert på.

Jeg har bygget om Lima EL14 uten problem, der er det bare drift på en boggi og derfor god plass.

Du får kjøpt slepesko fra andre leverandører enn Märklin, som er litt tynnere, og som derfor kan gi bedre plass for ombygging.

Lønnsomhet vurderer jeg aldri i denne hobbyen.

mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)

Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent.
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2005 at 16:16

tusen takk!!!!! jeg skal sjekke på hobby train

problemet er om det blir lønnsomt for jeg har jo pengebegrensninger........(13 år).......


Back to Top
Magne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Magne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 07:00
Ikke for å være negativ, men undertegnede nærmer seg 27, har vært i jobb et halvt års tid etter endt studium, og jeg har vel aldri hatt dårligere råd enn nå...
Magne
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 10:38
nei jeg fant ut at det lønte seg ikke akkurat spesielt når jeg ikke får ukepenger eller ledig avisrute hehe

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.