MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 69-sett med godsavdeling...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

69-sett med godsavdeling...

 Post Reply Post Reply
Author
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 69-sett med godsavdeling...
    Posted: 10 november 2009 at 21:33
Som nybakt togpendler er det mye å lære for en uvitende sjel...

Her om dagen fikk jeg i et kort glimt se at det i bakerste ende av et 69-sett var et eget "godsrom".  Dette var helt ukjent for meg - noen som kan komme med litt info om dette er unikt/hvor mange sett som har dette, bruksområde etc?  Takk sålangt.

Morten M
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2009 at 21:58
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Som nybakt togpendler er det mye å lære for en uvitende sjel...

Her om dagen fikk jeg i et kort glimt se at det i bakerste ende av et 69-sett var et eget "godsrom".  Dette var helt ukjent for meg - noen som kan komme med litt info om dette er unikt/hvor mange sett som har dette, bruksområde etc?  Takk sålangt.

Morten M
 
Tja... kan det kansje være tidligere Knoll og Tott (BM 69D 050 og 051) du har sett? Hvis jeg ikke driter meg helt ut nå så ble disse bygget om i 1983 til BFM 69E sett med en liten godsavdeling i ene enden for å gå som regionaltog mellom Kristiansand - Stavanger.
 
A
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2009 at 23:40
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Som nybakt togpendler er det mye å lære for en uvitende sjel...

Her om dagen fikk jeg i et kort glimt se at det i bakerste ende av et 69-sett var et eget "godsrom".  Dette var helt ukjent for meg - noen som kan komme med litt info om dette er unikt/hvor mange sett som har dette, bruksområde etc?  Takk sålangt.

Morten M
 
 
Mener det totalt er 7 stk. som har hatt godsrom. Nå er det kun tre sett igjen: 69.24, -50 og -51. Det var nok helst 24-settet du så. Det gikk i hvert fall i Dal-lokalen på mandag.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,046 seconds.