MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ubrukelig MJ-børs
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ubrukelig MJ-børs

 Post Reply Post Reply
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ubrukelig MJ-børs
    Posted: 06 november 2009 at 23:35
Jeg bruker Mac, med Safari nettleser.

På lenken "MJ-børsen" får jeg opp en liste over artikler som er lagt ut via MJF.no, og fra andre nettsteder som Finn, Zett og andre aviser. Rubrikk.no´s idé er i så måte god.

I det siste har antallet artikler sunket betraktelig - muligvis klarer ikke rubrikk.no´s generatorer å fange opp alt mj-relatert, for på finn.no er det adskillig mer mj enn det rubrikk.no klarer.

Listen har i det siste også blitt temmelig rar. Innimellom dukker det opp Gibson-gitarer og barnevogner. Går jeg over på side to, kan jeg by på 3,4 ponnier og kjøpe hesteutstyr.

I dag skulle jeg klikke på en annonse for "8 containervogner tilsalgs". Ved klikk fikk jeg først Rubrikk.no´s forside. Ved annet forsøk fikk jeg en feilmelding, ved tredje fant ikke nettleseren noen side som passet til annonsen. Forsøk på å klikke på Dm3-eren til salgs ga samme resultater, i tilfeldig rekkefølge. 

Det er helt umulig å komme inn på selve annonsen.

Når ikke rubrikk.no nå klarer å levere et produkt som skal levere mj-annonser, stiller jeg meg tvilende til om dette er noe for mjf og mjf.no, Forslagsvis bør det heller lenkes til Finn.nos modellannonsen, og/eller QXLs mj-sider - og for all del, eBay og Tradera er også store markeder - også med norskt og skandinavisk materiell. 

Sett i lys av de nevnte markedsplasser, forekommer rubrikk.no som et amatørmessig og marginalt nettsted. NB! Det var ikke slik i starten, men i det siste har det blitt svært mye dårligere funksjonalitet.


Back to Top
skoTner View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 10 oktober 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skoTner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2009 at 00:36
Er helt enig.. Bruker Mac og Safari selv. Testet annonsen også i Firefox for Mac og var jo ikke noe bedre der. Finn.no leverer jo en løsning som kan integreres som er veldig bra, men problemet er vel å ha noen som kan ta tak i jobben med å integrere den i nettsidene.
skoTner
Back to Top
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2009 at 18:36
Jeg støtter fullt ut klagen på MJ- børsen. Nå er det mj, gitarer og hester. Litt tidligere var det mj og brudekjoler.
Jeg har videre et ønske om et salgs-sted via MJF"s nettsted, da som et sted for både kjøpere og selgere.
Jeg har via MJ-børsen, den tiden det fungerte ok, knyttet kontakter ved både kjøp, salg og bytting av varer.  Noen ganger er det kanskje slik at en selger en ting for å kjøpe en annen ting som er mer aktuell, og da kan det være greit å bytte . Pluss den sosiale kontakten en skaper mellom mj-ere fra andre kanter av landet. Det er ikke like lett på auksjonsider.
 
SOHo
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 19:50
Kan være enig i dette. Forøvrig er det mye på nettet som ikke ser bra ut i Safari da den ikke følger standarden. Men i Firefox bør alt fungere. Jeg tar med meg innspillene til MJ-børs videre. Kanskje vi skal rulle tilbake den gamle eller finne en egen igjen? Vi får kikke nærmere å det.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 22:45
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Forøvrig er det mye på nettet som ikke ser bra ut i Safari da den ikke følger standarden.

Spøker du nå?
Truls Slevigen
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 22:57
Ok, siden tråden nå får en "resurrection", må jeg legge til at samme fenomen har opptrådt i Firefox. Likevel er det litt på siden av hovedanliggendet - at rubrikk.no også lister opp en mengde annet enn mj, og er ustabil og uforutsigbar når jeg vil bla i annonsene.
 
Idèen med å samle inn annonser fra hele landet er veldig bra! Likevel kan Finn.no oppvise ganske brukbart med annonser som slår rubrikk.no i antall (rubrikk.no klarer ikke fange opp alle på Finn), og når qxl marginaliserer rubrikk.no, og tradera enda mer, er det grunn til å foreslå at mjf.no også kan lenke til disse utmerkede sidene.
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2010 at 19:02
Problemet er vel snarere at både Firefox og Safari nettopp følger standarden(-e). Det er derfor de får trøbbel når løsningene er laget for IE, som har lang tradisjon for nettopp å ikke følge standardene ... Førset versjon av Safari hadde ikke bra CSS, men det er over for lengst. IE7 og nyere er mye bedre på standarder, også, problemet er vel først og fremst alle nettstedene som tviholder på IE6 fortsatt?
Back to Top
Sigurd View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 39
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sigurd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2010 at 19:52
Safari sammen med Opera er vel de nettleserne som følger standardene best, men Firefox er ikke langt bak. IE har fått bedre støtte for standarder, men IE8 er fortsatt langt bak de fleste andre nettlesere når det gjelder støtte for standarder.

Nettleseren burde uansett ikke være noe problem her. Innholdet som blir sendt til nettleseren skal være den samme, uavhengig av hvilken nettleser det er. At ting ikke ser riktig ut i enkelte nettlesere kan forekomme, men innholdet skal være det samme.
Hilsen Sigurd
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.