MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fliscontainere med last.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fliscontainere med last.

 Post Reply Post Reply
Author
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fliscontainere med last.
    Posted: 10 oktober 2009 at 19:58
Jeg har gått til anskaffelse av fliscontainere fra Duha/Alvalia. Flislasten til disse er av en slik art man neppe får de opp av containerne, når de først er puttet oppi. Og da er spørsmålet; Bør vi kjøre med tomcontainere begge veier, eller fulle begge veier? Dobbelt sett med containere blir vel noe kostbart.
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2009 at 21:03
Jeg testet med å ta en flislast og file litt på sidene av platen under selve flisen. Da kan du få lasten ut ved å snu containeren på hodet.
 
Kai
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2009 at 21:25
Originally posted by Kait Kait wrote:

Jeg testet med å ta en flislast og file litt på sidene av platen under selve flisen. Da kan du få lasten ut ved å snu containeren på hodet.
 
Kai
 
God idè.
Men jeg har planer om å lime containerne fast til vognene, og da tømmer man jo tre og tre containere i hånda av gangen.
 
 
 
 


Edited by J-I Hansen - 11 oktober 2009 at 21:26
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2009 at 21:34
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

God idè.
Men jeg har planer om å lime containerne fast til vognene, og da tømmer man jo tre og tre containere i hånda av gangen.
 
Da må det andre metoder til Smile. Hva med å montere en liten bøyle ned i flislasten, og bruke en krok bøyd av 0,3mm tråd til å heise opp lasten. Bøylen kan males i flisfarge.
 
Eventuelt bruke en magnetisk kloss limt under senter på flislasten (mellom isoporen) og løfte ved hjelp av en magnet? Det er litt klaring mellom lasten og forsterkningen gjennom containeren.
 
Det er jo litt kjipt kjøre åpne laster fram og tilbake.
 
Kai
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2009 at 21:39
Eller gjøre det som jeg først foreslo, men ikke lime fast containerne. Drill små hull i vognen og containeren og bruk en 0,3mm tråd for å holde containerne på plass. Tråden kan limes enten i containeren eller i vognen.
 
Kai
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.