MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med bilde i innlegg.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problem med bilde i innlegg.

 Post Reply Post Reply
Author
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problem med bilde i innlegg.
    Posted: 30 august 2009 at 20:26
I min blogg kommer det bare en firkant med teksten "bilde" i stedet for det siste bildet jeg skulle legge inn. Bildet har omtrent samme url-adresse som det som vises. Det er ingen spesialtegn; æøå, osv. i adressen.

Noen som vet hva som er feil?

Edited by KjellAn - 30 august 2009 at 20:27
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2009 at 20:43
Problemet er det samme som i sommer da forumet feilet.
Jeg oppdaget feilen - når jeg legger inn url-adressen mellom IMG-tegnene så endrer forum-motoren adressen slik at én av tegnene blir endret fra stor N til liten n.

Når jeg prøver å redigere feilen, så greier ikke forume-motoren å registrere endringen. Feil ligger der fortsatt.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2009 at 20:53
Det er tydelig at forumet sliter litt med redigeringsfunksjonen. Ved å endre helt på url-adressen (måtte laste opp bildet pånytt med annet navn), så gikk det i orden.

Det som er merkelig er at begge url-adressene inneholder store og små bokstaver - men bare den ene adressen får problemer - både ved nytt innlegg og ved redigering av samme.

Siden det ikke er sommer lenger kunne det være fint om noen kunne se på saken. Jeg har ikke greie på det tekniske ved forum - bare at det er fint når de fungerer OK.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2009 at 00:34
Vi oppgraderer nå, og håper dette hjelper. Er ikke helt på plass ennå, men det vil bli det i løpet av noen dager.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2009 at 15:51
Har store problemer fortsatt.......jeg får lastet opp bilder til forumet,men ikke postet bilder i innlegg. Er det flere her som har samme problem? Poste innlegg uten bilder går veldig fint...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2009 at 23:57
Hadde problemer tidligere i uken, men nå funket det helt som det skal.
 
Winkle
Mvh le
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2009 at 23:41
vel...etter at det funket i ca ett døgn,nå sliter jeg med å poste bilder igjen.....får som sagt lastet bildene opp til forumet,men når jeg trykker på  "vis kladd" eller "svar",henger hele driten seg opp....får hvis jeg er heldig "blank page" ......ytterst irriterende....Angry
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2009 at 23:32

etter litt testing, å legge ut 1 bilde går greit,men det henger seg lett opp hvis jeg vil ha 2 eller flere bilder i samme innlegg...merkelig...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2009 at 00:25
Pelle er avgårde på en liten ferie, men han vil nok se på saken når han kommer tilbake, så det er fint om alle som fortsatt har problemer kan legge beskrivelser av problemene i tråden videre her.
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 08 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2009 at 15:45
Hei, jeg får melding om at lagringsplassen min er full (10MB) og at jeg må gå i mine filer å slette. Når jeg gjør dette forsvinner jo bildene fra bloggen? Ligger kun ca: 1 MB i boksen min! Noen som vet hva jeg eventuelt gjør galt?
Mvh. øyvind
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2009 at 22:25
..her går det litt frem og tilbake.....de siste 2 dagene har det ikke vært mulig å poste bilder i det hele tatt for meg . Laste opp går fortsatt fint dog.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 08:47
Forsøk på å legge inn bilde ...


Ford A Modell Klubb - Treff på Krøderbanen 12. september 2009

Det ser ut som bildet mitt kan legges inn nå.
For ordens skyld bruker jeg en annen opplasting enn via MJFs sider.

Derfor lurer jeg på om andres problemer med opplastingen skyldes at bildeopplasting skjer direkte på MJFs sider?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 19:07
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:


For ordens skyld bruker jeg en annen opplasting enn via MJFs sider.

Derfor lurer jeg på om andres problemer med opplastingen skyldes at bildeopplasting skjer direkte på MJFs sider?
 
......nå har ikke jeg problemer med bildeopplastningen,men det er kliin umulig å poste innlegg med bilder for meg.....skrive innlegg med bilder går også greit,det er i det jeg trykker "svar" for å poste innlegget eller "vis kladd"  at ingenting skjer......
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 20:35
Jeg beklager at dette ikke er løst ennå.  Teknisk support er for tiden "one man deep" og han er på en svært velfortjent ferie (fra en krevende jobb og stor innsats i MJF).  Problemene blir helt sikkert løst når han er tilbake.  Jeg ønsker meg dog et noe mer robust miljø i nettgruppen og etterspør igjen medlemmer som vi ta i et tak, enten som nettredaktør eller teknisk support.  I så fall ta kontakt med styret@mjf.no.
 
Morten Jacobsen
Formann MJF
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 20:52
Hva med å¨forkorte "Emne" i mailene om varsler i forumet?
Når det er flere brukere av pc"en blir det vanskelig å få med hele "emnet" når du åpner Windowws Mail. Ikke hele Emne i forumet for plass i "Emnet" i W.Mail.
 
Idag står det slik: Forum for Modelljernbaneforeningen i Norge (MJF) Varsle om svar på dette emne : Problem med bilde i
 
Forslag: Varsel om svar i MJF Forum: Problem med bilde i innlegg.
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 20:58
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg beklager at dette ikke er løst ennå.  Teknisk support er for tiden "one man deep" og han er på en svært velfortjent ferie (fra en krevende jobb og stor innsats i MJF).  Problemene blir helt sikkert løst når han er tilbake.  Jeg ønsker meg dog et noe mer robust miljø i nettgruppen og etterspør igjen medlemmer som vi ta i et tak, enten som nettredaktør eller teknisk support.  I så fall ta kontakt med styret@mjf.no.
 
Morten Jacobsen
Formann MJF
 ....vet at Pelle er på tur Wink prøver bare å beskrive feilene jeg får slik at det blir letter for han og finne ut av det når han er på plass igjen....blogger etter kylstér metoden når det er i orden igjenLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2009 at 23:24
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 ....blogger etter kylstér metoden når det er i orden igjenLOL
 
Ja, det tviler jeg ikke på... dritten skal du trykke ut før eller sidenEvil Smile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.