MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Trådkobbel
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Trådkobbel

 Post Reply Post Reply
Author
Dovrebanen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 24 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dovrebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Trådkobbel
    Posted: 17 august 2009 at 23:17
Hei.
Jeg ser at det er trådkobbel som gjelder i Fremo! Har tenkt å montere dette på mine modeller men er litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette an med min 32a, det er jo ikke akkurat god plass til bøyle hverken foran eller bak!Confused Er det noen som har erfaring på området?
OIS
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 10:30
Heisann.
Det er flere som har god peiling på det.
Det jeg ville anbefale siden 32a er en meget dyr modell er å legge den mellom buffere og feste den med superlim eller epoxy. Slik at du slipper å lage hull i modellen.
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 11:42
Spør Kait her på forumet, jeg mener han har bøyle på sin 32.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 13:03

Hei,

Det jeg gjør på mine er å bøye endene på en streng i litt mere enn 90 grader (men med et buet hjørne så den passer over bufferen) slik at den er litt trang over bufferne. Dvs sett forfra vil tråden i endene gå på skrå ned og innover. Da klikker den nesten på og holder seg i ro. Skyv den helt frem mot bufferplatene. For å hindre at den flytter seg bruker jeg en dråpe hvitlim som jeg påfører med en tannpirker.
 
Slik har den kjørt på flere treff nå uten noen problemer. Og med hvitlim så er det heller ikke noe problem å fjerne den uten å etterlate spor om det skulle være ønskelig.
 
Kai
Back to Top
Dovrebanen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 24 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dovrebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2009 at 19:23

Interesant! Har du bilder av dette?

OIS
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.