MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Faulhaber og Lenz Digital
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Faulhaber og Lenz Digital

 Post Reply Post Reply
Author
cfrost View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Faulhaber og Lenz Digital
    Posted: 14 januar 2005 at 10:32

 

Hej

Hvilken Lenz Dekoder kan bruges til en Faulhaber Klokkeanker motor. Før i tiden skulle man have en speciel type dekoder, skal man stadig det ?

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
http://www.jernbanearkiv.dk
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2005 at 15:00

Hei,

du behøver en egen spesialtilpasset digitaldekoder fra Lenz for Faulhaber motorene, iallfall var det beskjeden jeg fikk i en modelljernbanebutikk for ett år siden. Desverre klarte jeg ikke å finne produktnummeret til den aktuelle dekoderen i farten, som jeg selv bruker på et lok på mitt anlegg, men jeg skal komme tilbake til det dersom jeg finner den. Uansett finner du den sikkert på Lenz sin hjemmeside.

 

Med vennlig hilsen

Ben-Sigvald

Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2005 at 18:43
Hallo Claus

Tidligere var det 080 som måtte til. Men da fikk man ikke de gode saktekjøringsegenskapene til BEMF/cruisecontrol dekoderne. I dag har Lenz - og andre - flere dekodere med "begge deler". 1035 er den mest brukte. Men også de nye Gold-dekoderne til Lenz har begge egenskapene.

Ved siden av Lenz er Zimos dekodere særdeles å anbefale til faulhaber-bruk.

Mvh

Terje S


Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
cfrost View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2005 at 08:10

Tak skal du have Terje, jeg vil anskaffe mig et pat stykker af dem.

Et andet spørgsmål...

Jeg har på en eller anden måde, fået kodet min LZ101 til at LH100 mon´teret på den, giver 8 trin af gangen på tasten med 2 .ile. Jeg har ledt i maualen på nettet, men kan ikke finde noget om dette emne. Jeg er ret så sikker på at det ligger i LZ100, for en ny LH100 giver samme resultat.

Nu spørgsmålet:

Kan man på nogen måde "resette" LZ101 ?

 

Håber jeg har udtrykt mig klart nok, ellers kan jeg uddybe yderligere.

 

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
http://www.jernbanearkiv.dk
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2005 at 16:27

Hei Claus!

Slik jeg forstår deg, så øker LH100 med 8 kjøretrinn hver gang du trykker på "hurtigknappen" med 2 piler - og ellers er alt helt normalt?

Det som er med på å styre hvor mange kjøretrinn LH100 øker med på hurtigknappen, er om du har valgt 14/27/28 eller 128 kjøretrinn for loket. Har du valgt det siste, så mener jeg at det er korrekt at LH hopper med 8 trinn på hurtigknappen - vil du ha mindre, så må du bruke "finknappen". Antall kjøresteg for loket endres med å trykke på "pluss"-tegnet.

Reset av LZ kan du gjøre under F8 med LH100 mener jeg å huske.

Back to Top
cfrost View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2005 at 16:46

Jo det er som du beskriver. Men det begyndte først, da jeg forsøgte at sætte LZ op til 8 køretrin (i alt)  ikke så klogt..... Det eneste der ikke er så smart, er at den hopper med 8 trin på >> tasten.

Ellers er systemet sat til 28 køretrin i alt, og fungerer ellers fint.

 

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
http://www.jernbanearkiv.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.