MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Når mor skal til tyskland, lurer guttungen på om..
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Når mor skal til tyskland, lurer guttungen på om..

 Post Reply Post Reply
Author
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Når mor skal til tyskland, lurer guttungen på om..
    Posted: 01 juni 2009 at 02:32
Mor skal til Tyskland. Er det billigere å kjøpe startsett der enn her i Norge. Skal kjøpe et Z-skala startsett. Dersom det er snakk om penger å spare vurderer jeg å sende med min mor en handleliste.

Noen som vet?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2009 at 10:18
Det skal nok være litt billigere. Jeg vet ikke noen priser men de fleste forhandlerne i Norge handler jo ifra tyskland så vidt jeg har skjønt...
Du får se på nettet og finne noen mj butikker dit mora di skal vettu
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2009 at 10:25
I gode gamle dager var Tyskland en del billigere enn Norge, men har ikke handlet modelljernbane der på mange år, så er mer usikker per nå :-/

Om man tar utgangspunkt i Roco"s katalog for 2009 kan man sammenligne prisene i € og norske kroner per i dag:

Startsett H0 EL16:
379 € = 3343,-
NMJ = 3199,-

Startsett 41275 H0:
790 € = 6970,-
NMJ = 7499,-

EL16 Cargonet H0:
170 € = 1500,-
NMJ = 1795,-

DB Damplok BR18.411:
249 € = 2197,-
NMJ = 2245,-

Om prisene i 2008/2009-katalogen til Roco fortsatt er gjeldende er prisforskjellen relativt liten.. Vil tro det gjelder Z-skala også, og muligens andre produsenter? Det som skal sies er jo at utvalget, da spesielt i tyske modeller er helt formidabelt mange steder i Tyskland :-)
ace@samlerforumet.net
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2009 at 19:25
Prisene i tyske butikker varierer veldig. Noen store (som f.eks lokshop.de) er billige. Mange av småbutikkene man finner som turist er ofte dyre. Og da blir det billigere å handle hos Amundsen Hobby i Oslo.

Mvh Heine
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.