MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Når modellen er ferdig
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Når modellen er ferdig

 Post Reply Post Reply
Author
aom2 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 22 mars 2009
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aom2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Når modellen er ferdig
    Posted: 30 april 2009 at 21:24
Hva gjør dere med modellen den dagen den er ferdig og man er fornøyd.
Blir den satt på utstilling eller stuet bort på loftet. Eller kanskje kastet?

For det morsomme er jo å bygge, er det ikke?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2009 at 21:26
Normale folk beholder dem............. gale folk knuser dem med slegge og ligger ut bildene på nettet etterpå.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 13:08
Hvis du har et modelljernbane anlegg hadde jeg garantert hatt den på anlegget! Hvis du ikke har et anlegg, så burde du satt den oppå en hylle,
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 13:46
Hva med å oppsøke en MJ-klubb og prøve modellen/vise den frem? 
 
Ønsker du ikke å beholde modellen du har laget, kan det være at mange er interessert i å kjøpe den for å kjøre med den. Mange unge MJ-ere i dag som ikke så lett kommer til flotte modeller av f.eks eldre Norskt materiell.
 
Noen liker å bygge, noen samle og noen kjøreTongue
 
 
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
aom2 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 22 mars 2009
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aom2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 19:58
Originally posted by SverreNN SverreNN wrote:

Hvis du har et modelljernbane anlegg hadde jeg garantert hatt den på anlegget! Hvis du ikke har et anlegg, så burde du satt den oppå en hylle,



Hva mener du egentlig her?
Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 17:55
Jo, det jeg mener er at du må ikke kaste den. Enten kan du selge den, eller ha den som pynt hjemme
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 11:14
Pynt nei??? Modellene skal gå inn i jernbandriften. Frakte folk og gods fra A til B.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 14:01
Du e sjefen!
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
aom2 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 22 mars 2009
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aom2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 19:20
Tror jeg ordla meg litt feil slik at det ble misforstått. Med modellen mente jeg hele banen, eller anlegget om man vil.
Togmateriellet kaster man selvfølgelig ikke.

Selv driver jeg å lager en bane mest for å teste forskjellige byggemetoder. Banen er på 1 x 2 meter og vil ikke bli aktuell å beholde når jeg er ferdig.
Kanskje det starter skogbrann på banen? Og branntoget må komme for å slukke men går med i brannen det også?

Edited by aom2 - 05 mai 2009 at 19:21
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.