MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Spm. angående strømforsyning til skinnene med mer!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Spm. angående strømforsyning til skinnene med mer!

 Post Reply Post Reply
Author
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spm. angående strømforsyning til skinnene med mer!
    Posted: 13 april 2009 at 15:27
Først og fremst: Takk for et glitrende forum med masse interessant informasjon!

Jeg er totalt grønn når det kommer til modelljernbane, så bær over med meg! Har dog litt erfaring med modellbygging generelt.

Har derfor et par spørsmål:

1) Jeg tenker å starte litt i det små. Ønsker å begynne med et ROCO startsett med MultiMaus. Er dette et OK valg?

2) Har i første omgang sett for meg et anlegg som vil være på ca. 5x2 meter. Vil standard strømforsyning holde til å kontrollere hele banen eller må jeg forsterke signalene på noen måte? Hvordan gjør man det isåfall?

All hjelp eller henvisning mottas med stor takk!




Edited by a[c]e - 13 april 2009 at 15:34
ace@samlerforumet.net
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2009 at 00:22
Enda et spørsmål.. Er det lok som har elektrisk heving og senking av strømavtakeren som standard? Er dette eventuelt mulig å gjøre på NSB EL18 (Roco 63503)?
ace@samlerforumet.net
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2009 at 00:49
Originally posted by a[c a[c wrote:

e]
1) Jeg tenker å starte litt i det små. Ønsker å begynne med et ROCO startsett med MultiMaus. Er dette et OK valg?
 
JA


Edited by MY1201 - 15 april 2009 at 00:50
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2009 at 01:03
Hei !
 
Roco system med Multimaus fungerer utmerket, og er en god løsning for en nybegynner.
Jeg snakker av erfaring, kjøpte mitt Roco utstyr i august i fjor. Har lært mye allerede.
Her er et sett fra Roco som har styrbar pantograf som standard, og dører, lys og lyd som styres av MultimausenTongue
Det er ikke billigShocked.... ca 7500,- på NMJ.
På sidene til Roco, www.roco.cc, finner du også dansk og svensk veileding til Multimausen.
Lykke til, og ikke vær redd for å spørre, her er det mange som hjelper til !LOL


Edited by admin - 15 april 2009 at 02:29
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2009 at 13:25
Hei og takk for svar!

Jeg har skaffet meg et startsett fra Roco og er storfornøyd! Gjorde et lite storinnkjøp og kjøpte ekstra skinner, 3 B7 vogner (forskjellige), samt et EL18 samme dag! Etter litt knot har jeg faktisk fått begge de digitale lokomotivene til å fungere på multiMaus (noe som ikke var en selvfølge med min begrensede kunnskap) :-)
 
ace@samlerforumet.net
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,048 seconds.